مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران:

معارف قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران گفت: باید معارف قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود و معتقدم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور را می‌شود با فعالیت قرآنی کاهش و حتی ریشه کن کرد.
کد خبر: ۳۲۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 19December 2018

معارف قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شودبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران در مجمع اتحادیه مدیران موسسات قرآنی مازندران اظهار داشت: جبهه استکبار درصدد تابستانی داغ برای جمهوری اسلامی بودند که خوابشان تعبیر نشد ولی زمستانی داغ برای فرانسه رقم خورد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی و دینی در موسسات و نهادینه کردن قرآن در بین کودکان، جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: ایران اسلامی در آستانه چهلمین سال عمر پربرکت خود قرار دارد و این به برکت مبانی قرآن عزیز است که با رهبری امام خمینی شکل گرفت و به ثمر نشست.

این مسئول در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته از سوی اتحادیه قرآنی مازندران، افزود: بیش از ۹ هزار کادر متخصص قرآنی در مازندران در حال فعالیت هستند و بیش از ۴۰۰ حافظ قرآن در استان حضوردارند که این‌ها به برکت جمهوری اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رادیو قرآن و معارف، سیمای قرآن، دارالقرآن الکریم، مدرسه‌های قرآنی، موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و بسیاری از نهادهای فرهنگی و قرآنی در کشور در حال ترویج معارف قرآن کریم هستند.

استاد حوزه های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در ادامه به جلسات مقام معظم رهبری با فعالان قرآنی به ویژه در ابتدای ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: اینکه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در ابتدای ماه مبارک رمضان دیدار خود را به فعالان قرآنی اختصاص می‌دهند نشان از اهمیت قرآن در جمهوری اسلامی است و باید معارف قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود و معتقدم بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور را می شود با فعالیت قرآنی کاهش و حتی ریشه کن کرد.

این مسئول به اهمیت برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی در تمام جنگ های مختلف پیروزمندانه برای این کشور عزت آفریدند و نمونه آن را در جنگ سوریه و عراق و یمن می‌بینید که استکبار جهانی با کمک متحدان ش در منطقه با صرف میلیاردها دلار نتوانستند حریف گفتمان و جبهه مقاومت به رهبری ایران شوند.

شکریان‌امیری به اهمیت مقاومت و پایداری در تاریخ اسلام  اشاره کرد و بیان داشت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در بدترین شرایط اقتصادی به ویژه در محاصره اقتصادی و تحریم‌ها قرار گرفت، اما هیچ گاه ناامید نشد و تحمل آن همه مشکلات و سختی‌ها مصادف شد با بزرگترین فتح جهان اسلام که باید از آن به عنوان یک الگو برای ایران اسلامی استفاده کرد و با افتخار از گذشته جمهوری اسلامی و با امید به آینده برای اعتلای این نظام مقدس تلاش مضاعف داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی موسسات و مربیان قرآن به موضوع رویش‌های قرآنی در سال های اخیر اشاره و متذکر شد: امروز نقش مربیان و متربیان قرآن کریم در جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزنده‌ای است که باید برای جمهوری اسلامی از همه توان خود استفاده کنید تا ایران اسلامی به اهداف متعالی خود در جهان دست پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار