سردار رضایی خبر داد؛

کشف 42 تُن موادمخدر در مرز‌های کشور/ افزایش 45 برابری مواد مخدر در افغانستان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان غیور این مرز و بوم در هشت ماهه ابتدایی سال‌جاری از ورود 42 تُن مواد مخدر از مرز‌ها به‌ داخل کشور و خروج سوخت قاچاق به‌ خارج از کشور جلوگیری کردند.
کد خبر: ۳۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 19December 2018

کشف 42 تُن موادمخدر در مرز‌های کشور/ افزایش 45 برابری مواد مخدر در افغانستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در جلسه شورای اداری شهر مرزی تایباد اظهار داشت: همگرایی و همکاری مردم و مرزنشینان در تامین امنیت مرز‌های کشور یک فرصت مهم و از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید به گونه‌ای که همه توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن برای ایجاد فتنه در مناطق مرزی را نقش برآب کرده است.

وی افزود: دعوت و تجلیل از خانواده گرانقدر شهدای ناجا و دفاع مقدس در جلسات شورای اداری یک حرکت بی‌بدیل و معنوی است و چراغ راهی برای خدمت بیشتر مسئولان به مردم شریف این مرز وبوم محسوب می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرز در ایران اسلامی از جایگاه ملی برخوردار است و همه ایرانیان از هر قوم و مذهب در حفظ مرز‌ها حق و وظیفه دارند، گفت: این آرمان و جایگاه پاسداری و حراست از مرز‌های کشور را مردم در هشت سال دفاع مقدس به‌ رخ دشمن کشیدند؛ همچنین در مرز شرقی کشور نیز نگاه کاربردی مردم به ویژه مرزنشینان در کمک به مرزبانان در حفظ مرز‌ها از هرگونه تهدید دشمن، قابل تقدیر است.

سردار رضایی با بیان اینکه ایران اسلامی به‌ اندازه 16 کشور اروپایی است، گفت: ایران با داشتن 8 هزار و 755 کیلومتر مرز، موقعیت استراتژیک و کریدور شرق به غرب سومین کشور جهان است که 15 کشور همسایه دارد و مجموع این عوامل موجب شده تا مرز‌های ایران اسلامی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا با برشمردن توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی برای برهم زدن امنیت کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایجاد آشوب و جنگ در اوایل پیروزی انقلاب در مناطقی همچون کردستان، سیستان و بلوچستان و ترکمن صحرا بخشی از توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان بود که با حضور مردم، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج، با اتکای به آرمان‌های انقلاب و فرهنگ غنی اسلامی و دینی، نقش برآب شد.

وی افزود: امروز با همکاری مردم در کنار نیرو‌های نظامی، انتظامی و مرزبانی امنیت کامل در همه مرز‌های کشور برقرار است و مردم، مسئولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی با فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت و تفکر بسیجی در مقابل توطئه و ترفند‌های دشمن ایستاده‌اند.

سردار رضایی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی امن است به‌ خاطر حضور مرزبانان غیور و عقبه حمایت‌های مردمی و همگرایی و همراهی خوب آنان با نظام اسلامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: با وجود نیرو‌های فرامنطقه‌ای و به ویژه آمریکایی‌ها امروز افغانستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موادمخدر بوده و به‌ دلیل توطئه آمریکا تولید مواد افیونی از 200 تُن به 9 هزار تُن افزایش یافته یعنی 45 برابر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه یادآور شد: مرزبانان غیور این مرز و بوم در 8 ماهه ابتدایی سال جاری از ورود 42 تُن مواد مخدر از مرز‌ها به‌داخل کشور و خروج سوخت قاچاق به‌ خارج از کشور جلوگیری کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها