رویوران: مدل جمهوری اسلامی ایران رو به تکامل است/ موسوی: حمایت مستشاری ایران از عراق فراموش نمی‌شود

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: علی رغم اینکه مدل‌های مختلف انقلاب در سراسر جهان رو به افول است و با بحران جدی روبرو هستند؛ اما مدل جمهوری اسلامی ایران رو به تکامل است.
کد خبر: ۳۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ - 19December 2018

رویوران: مدل جمهوری اسلامی ایران رو به تکامل استبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، حسین رویوران کارشناس مسایل غرب آسیا طی نشستی که عصر امروز با حضور فعالان محور مقاومت در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: قدرت محور مقاومت روز به روز در حال افزایش است؛ افزایش قدرت و توسعه این محور امنیت جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

وی افزود:جلیقه های زرد در فرانسه که علیه نظام سرمایه داری انقلاب کرده اند، نشانه این است که در این کشور بحران اجتماعی شکل گرفته است. وقتی انگلیس خواهان جدایی از اتحادیه اروپا است، نشان می دهد که مدل های غیر از انقلاب اسلامی ایران دچار چالش شده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه مدل جمهوری اسلامی ایران در پیاده کردن اسلام ناب محمدی رو به تکامل است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران تلاش می کنند که ایران را محدود کنند؛ اما محدودیتی که انها به دنبال آن هستند، تاثیر چندانی ندارد.
وی افزود: غربی ها منافع خودشان در فروش سلاح به سعودی ها می دانند، آنها با وجود اینکه یقین دارند که بن سلمان ولیعهد عربستان از قتل جمال خاشقچی اطلاع داشته است، اما قرار دادهای تسلیحاتی خود را با عربستان فسخ نمی کنند.

رویوران در ادامه به وضعیت جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ترامپ ادعا می کرد که ایرانی ها را به زودی به زانو در خواهد آورد؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد، چون به زانو در آوردن این ملت امکان پذیر نیست. میزان استقلال کشورمان افزایش یافته است؛ روزهایی ما وارد کننده سلاح بودیم؛ اما هم اکنون تولید کننده سلاح هستیم.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخت‌. ترامپ اخیرا اجرای معامله قرن را مطرح کرد؛ اما با گذشت بیش از یک سال از اعلام این طرح هنوز نتوانسته است به صورت رسمی اجرای آن را اعلام کند؛ چون زمینه اجرای این طرح از بین رفته است. محور مقاومت اسلامی امنیت ایران را نیز افزایش داده است.

موسوی: حمایت مستشاری ایران از عراق فراموش نمی شود

موسوی سخنگوی جنبش نجبای عراق در این نشست اظهار داشت: اقتدار انقلاب اسلامی ایران فقط متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه این اقتدار متعلق به تمام جهان اسلام است؛ چون جمهوری اسلامی ایران توانسته است عزت و شرف را برای مسلمانان به ارمغان بیاورد.

وی گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و علیرغم چالش هایی که غربی ها، آمریکایی ها و برخی از کشورهای مرتجع منطقه این انقلاب ایستادگی کرده است، دلیل این ایستادگی ایمان و عقیده ملت جمهوری اسلامی ایران است.
موسوی تاکید کرد: ایران اسلامی تلاش می کند، هویت عربی اسلامی را حفظ کند، علیرغم اینکه آمریکایی ها و اسرائیلی ها در حال از بین بردن این هویت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی تاسیس محور مقاومت اسلامی در منطقه بود، خاطرنشان کرد: حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران از عراق در زمان حمله داعش و حمله آمریکایی ها فراموش نمی شود. اگر کشورهای غربی به چگوار و ماندلا افتخار می کنند، لازم است ما نیز در کشورهای عربی به امام خمینی ره افتخار کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران توانست به الگویی مورد قبول در مقابل انقلاب‌های سراسر جهان تبدیل شد. آنچه امروز از تحریم، تهدید و اقدامات یکجانبه از سوی آمریکا علیه ایران شاهد هستیم، به خاطر عدم عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مظلوم منطقه و محور مقاومت است.

سخنگوی نجبای عراق بیان داشت: ما معتقدیم که عزت و استقلال امروز ملت ایران از ثمرات انقلاب اسلامی است که این عزت و استقلال را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال هرج و مرج و شکاف بین ملت و نظام ایران هستند؛ اما نمی‌دانند که رابطه بین ملت و نظام ایران یک رابطه عقیدتی است. ملت ایران، ملتی مسئولیت شناس هستند، آن‌ها توطئه دشمن را شناسایی و در نطفه خفه می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه آمریکایی ها در ایجاد شکاف بین ملت و حکومت ایران شکست خوردند، اظهار داشت: برخی از کشورها آرزو دارند، انقلابی مثل انقلاب اسلامی داشتند تا شاهد پیشرفت هایی در زمینه موشکی و هسته ای بودند.

برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و تبدیل به پایگاه آمریکایی ها در منطقه شده اند، امنیت خود را به آمریکایی ها گره زده اند، تا جایی که یک سناتور آمریکایی مدعی می شود که اگر ما آمریکایی ها نبودیم، عربستانی ظرف یک هفته فارسی صحبت می کردند.

سخنگوی جنبش نجبای عراق در بخش دیگر از سخنانش به جنگ نیابتی آمریکا با ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ هویت ملی کشورهای منطقه است، اما آمریکا به دنبال منابع نفتی این کشورهاست. آمریکا نمی تواند مستقیم وارد جنگ با ایران شود، لذا برای درگیر کردن ایران به عناصر و گروهک تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره، القاعده و سایر گروه ها متوسل شده است.

وی گفت: داعش مجری برنامه های آمریکا در منطقه است، هدف از تشکیل گروهک های تروریستی توسط آمریکایی ها سرنگون کردن حکومت سوریه نبود، بلکه آنها به دنبال سقوط بغداد و سپس تهران بودند.

موسوی در ادامه به حضور نیرو‌های مقاومت در سوریه اشاره کرد و افزود: هدف گروه‌های مقاومت از حضور در سوریه حمایت از ملت مظلوم و حکومت مشروع این کشور بود. ما به مردم سوریه به چشم انسان نگاه می‌کردیم برای ما شیعه، سنی، مسیحی و ... فرقی نداشت؛ اما سعودی‌ها نگاه مذهبی داشتند، آن‌ها دو شهرک فوعه و کفریا را، چون شیعه بودند، توسط گروهک‌های تروریستی سه سال تحت محاصره قرار دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها