مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ سلحشوری و دفاع از وطن

محمدرضا فخر گفت: امروز فرهنگ سلحشوری و دفاع از وطن باید تقویت شود و باید با خاطرات دوران دفاع مقدس این فرهنگ گسترش یابد.
کد خبر: ۳۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ - 19December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در دیدار با سرهنگ «غلامحسین پدید» از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس در بیرجند، اظهار داشت: در دیداری که با اعضای ستاد برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی با رهبری داشتیم ایشان به ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و رسیدگی به خانواده این بزرگواران تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا تجربیات ارزشمند در اختیار آیندگان قرار بگیرد، گفت: یکی از نکات مهم این است که تجربیات خود را به شدت بالا ببریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: اگر آن دوران نبود شاید امروز در سطح جهانی حرفی برای گفتن نداشتیم و یکی از موارد ارزشمندی که برای ما از آن دوران مانده است همین تجربیات رزمندگان است.

اگر دوران دفاع مقدس نبود امروز در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم

فخر تاکید کرد: امروز فرهنگ سلحشوری و دفاع از وطن باید تقویت شود و باید با خاطراتی که شما از دوران دفاع مقدس دارید به این فرهنگ دست یابیم و تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: سوابق شما می تواند منشأ خیلی از چیزها باشد و باید متناسب با نیازی که داریم بهره وری داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تدوین کتبی که از خاطرات فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس منتشر یافته است، بیان داشت: با خاطراتی که از رزمندگان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بدست آمد، کتاب مفیدی در خصوص تاریخچه مرکز آموزش «04 امام رضا(ع)» بیرجند تدوین شد.

فخر اضافه کرد: حدود 200 هزار نفر در دوران دفاع مقدس در این مرکز آموزش‎های نظامی را فراگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که برای ما مهم است تاریخ شفاهی است و زاویه دید امثال شما برای ما خیلی مهم است.

از یادگاران ارتشی دوران دفاع مقدس یاد نمی شود

سرهنگ غلامحسین پدید از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار با بیان اینکه 115 ماه در لشکرهای مختلف در سمت فرماندهی ایفای نقش کرده ام، اظهار داشت: افسوس می‌خورم از اینکه در مناسبت های مختلف و حتی روز ارتش از یادگاران آن دوران یادی نمی شود.

وی افزود: خیلی از افراد برجسته چهره در نقاب خاک کشیده اند و متاسفانه از وجود آنها استفاده نشده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: 10 سال تجربه جنگی دارم اما از این تجربه استفاده نشده است و این اولین بار است که از من یاد می شود.

پدید بیان داشت: بعد از بازنشستگی بلافاصله ریاست کانون بازنشستگان خراسان جنوبی را عهده دار شدم که بسیار امکانات ضعیفی داشت و در طول 13 سال مدیریتم هیچ مبلغی دریافت نکردم.

وی با اشاره به اینکه ما به وظیفه خود عمل کردیم و برای پول و درجه نجنگیدیم، یادآور شد: 6 سال فرمانده تیپ بودم و در هفت عملیات فرمانده تکاور و خط شکن بودم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از آن دوران عنوان کرد: در یک عملیات 45 کیلومتر پیشروی داشتم و فقط 6 شهید دادیم که همان هم برایمان خیلی سنگین بود.

گفتنی است؛ در این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تقدیم لوح یادبودی از این فرمانده دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار