دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان/ امنیت حاکم بر ایران برای همه کشور‌ها یک الگو است

فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر تعیین خطوط مرزهای دو کشور و نیز انجام گشت‌های مشترک و همزمان از سوی مرزبانان تاکید کردند.
کد خبر: ۳۲۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ - 19December 2018

اجرای گشت های مشترک و همزمان در مرزهای دو کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان عصر امروز با هدف توسعه تعاملات مرزی در زمینه‌های مختلف در شهر مرزی تایباد برگزار شد.

سردار «قاسم رضایی» در تشریح محور‌های مورد بحث این نشست، اظهار داشت: کنترل و انسداد مرز‌ها با هدف ممانعت از ورود غیرمجاز، مقابله با قاچاق مواد مخدر، برقراری روابط  هرچه بیشتر به منظور توسعه صادرات و واردات کالا و نیز تامین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان از محور‌های مهم این جلسه بود.

وی افزود: دولت افغانستان در خصوص مصوبات نشست دور قبل، نهایت همکاری را داشت به طوری که در موارد توافق شده، پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت که به برقراری امنیت پایدار در مرز‌های مشترک دو کشور منجر شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در نشست امروز مقرر شد، برای کنترل بیشتر مرز‌های ایران و افغانستان، گشت‌های مشترک و در صورت لزوم عملیات همزمان از سوی مرزبانان دو کشور انجام شود.

فرمانده مرزبانی ناجا، تعیین خطوط مرز‌های دو کشور را از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست عنوان کرد و با اشاره به فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی در افغانستان، گفت: با توجه به اینکه گروهک‌هایی در کشور همسایه فعالیت دارند و برای مردم افغانستان نیز مشکلاتی رقم زده‌اند، لازم است در این زمینه تبادل اطلاعات بیشتری در راستای تامین امنیت پایدار در مرز‌ها داشته باشیم.

در ادامه این نشست، سرلشکر «جمعه گل همت» فرمانده مرزبانی افغانستان ضمن ابراز خرسندی از این تعامل دوسویه به برخی از اشتراکات دو کشور اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از سالیان گذشته، در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی تعاملات خوبی داشته و روابط شان در سطح مطلوب بوده است.

فرمانده مرزبانی افغانستان در خاتمه با بیان اینکه امنیتی که در ایران اسلامی حاکم می‌باشد نه تنها برای ملت و دولت افغانستان بلکه برای همه کشور‌ها یک الگو است، گفت: دولت افغانستان با کمال میل به دنبال کسب تجربیاتی در حوزه‌های مختلف از ایران است تا بتواند این تجربیات را در کشور خود و در قسمت‌های مختلف عملیاتی کند.

گفتنی است، استان خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که از این امتداد، ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان مرزی تایباد واقع است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار