آیت‌الله جوادی آملی:

عظمت نیرو‌های مسلح ریشه در فرهنگ مهدویت دارد/ حماسه‌سرایان ایثارگری‌ها را تبیین کنند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: عظمت، بزرگی و جوانمردی نیرو‌های مسلح کشورمان ریشه در فرهنگ مهدویت دارد و لازم است برای شرح ایثارگری نیرو‌های مسلح شعرای حماسه‌سرا اقدام کنند.
کد خبر: ۳۲۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ - 20December 2018

عظمت نیرو‌های مسلح ایران ریشه در فرهنگ مهدویت دارد/ حماسه سرایان ایثارگری‌ها را تبیین کنندبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز (پنج‌شنبه 29 آذرماه) در همایش ملی «فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه‌های مهدوی» که در سالن همایش بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، اظهار داشت: اشعار آیینی در  زمینه بیان رشادت رزمندگان اسلام تاثیرگذاری لازم را ندارند، بلکه لازم است شعرای حماسه‌سرا زیاد شوند و ایثارگری‌های نیرو‌های مسلح در قالب حماسه برای مردم بیان شود. نباید در کشور دائم از عنصر گریه برای بیان آن ارزش‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به این که در زمان حاضر احتیاج به شاعرانی همچون فردوسی برای تبیین ارزش‌های انقلاب داریم، گفت: فردوسی با دست خالی هزاران رستم و اسفندیار درست کرد در حالی که ما امروز هزاران رستم حقیقی داریم و باید با اشعار حماسی آنان را به مردم معرفی کنیم و شرف ایرانی را نشان دهیم.

وی ادامه داد: در جریان پذیرش قطعنامه پایان جنگ، صدام با زیر پا گذاشتن تعهد خود با حمایت منافقین به جبهه‌های ایران که از نیرو‌های نظامی خالی شده بود حمله کرد، اما جمهوری اسلامی در زمان حمله عراق به کویت که با شکست صدام همراه شد به این کشور حمله نکرد و به تعهد خود پایبند ماند.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: عظمت و بزرگی نیرو‌های نظامی ایران در همین جوانمردی‌هاست که ریشه در فرهنگ مهدویت دارد.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی همه دنیا جز چند کشور که منافع آن‌ها در برقراری ارتباط با ایران بود از صدام پشتیبانی کردند، اما فرزندان این ملت با خون خود از انقلاب اسلامی و مردم دفاع کردند، برای بیان این عظمت باید از عنصر حماسه استفاده کرد.

آیت‌الله آملی ادامه داد: رهبر خوب داشتن یک طرف مسئله است، اما برای دفاع از مملکت باید مردم در صحنه باشند و برای حضور آنان در صحنه باید فرهنگ مهدویت و ایثار را با زبان حماسه بیان کرد.

این مرجع تقلید گفت: نظام اسلامی احتیاج به مسوولانی دارد که قائم‌ بالقسط باشند و برای برقراری عدالت در جامعه ایستادگی کنند و این چنین جامعه‌ای ظلم نمی‌پذیرد.

وی افزود: ملت ایران با پیروی از همین فرهنگ 10 سال جنگ خرد و کلان را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت پشت سر گذاشت و خون شهدا، ناپاکی‌ها را این کشور دور کرد.

وی با اشاره به این که خون شهدا طیب و طاهر کننده است، گفت: میوه طیب این سرزمین باید مردان پاک و منزه از اختلاس نجومی و مفاسد دیگر باشد و ما موظفیم شجره طیبه این نظام باشیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: یک عنصر ناپاک در نظام اسلامی به کل مجموعه ضربه می‌زند به همین دلیل تنها باید افراد پاک را برای مسوولیت‌ها انتخاب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقتدار نیرو‌های مسلح گفت: بر اساس آموزه‌های مهدویت، نیرو‌های مسلح ما باید به گونه‌ای باشند که احدی حتی فکر حمله به ایران را نیز نداشته و همواره از مقابله با نظام اسلامی در هراس باشد، همان گونه که امروز در میدان مین هستیم، اما کشور در امنیت کامل به سر می‌برد، این اقتدار را باید حفظ و تقویت کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار