برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمند انقلابی «سید محمد ساجدی»

مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند انقلابی و فعال فرهنگی سید محمد ساجدی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 21December 2018

برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمند انقلابی «سید محمد ساجدی» در قمبه گزارش دفاع پرس از قم، مراسم چهلمین روز درگذشت «سیدمحمد ساجدی» هنرمند انقلابی شب گذشته (پنجشنبه) در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «حمید ملکی» معاون تهذیب حوزه‌های علمیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سید محمد ساجدی، اظهار داشت: ساجدی جوان مؤمن و بسیجی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که اگر در شهر و یا خط مقدم فرهنگی حضور داشته باشد، با همه وجود تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه قلب ساجدی مملو از عشق به اهل بیت (ع) بود، افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در ۲۵ سال آینده خبری از اسرائیل نیست، به دلیل وجود جوانان انقلابی همانند ساجدی است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سردار سلیمانی‌ها و ساجدی‌ها توانستند داعش را از عراق و سوریه بیرون کنند، شهید همت‌ها در یمن ظهور و بروز کردند و جوانان مؤمن و شجاع و نترس و انقلابی امروز در این کشور حماسه آفرینی می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه رویش‌های انقلاب منطقه را فراگرفته، ادامه داد: استکبار به همه معنا پشت اسرائیل است، اما این موضوع نمی‌تواند جوانان یمنی را یک قدم به عقب برگرداند.

وی بیان کرد: مرحوم ساجدی، حسن باقری زمان است، باقری با ابتکار و استعداد خود نقشه پیروزی خرمشهر را کشید، امروز حسن باقری‌ها در سراسر کشور وجود دارند و تفکر انقلابی و مذهبی امام خمینی (ره) را ترویج کرده و بسیار دقیق و صحیح فعالیت می‌کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه بیان کرد: خون پاک شهیدان چمران، بابایی، بهشتی، مطهری، مدنی، صدوقی، اشرفی اصفهانی ودیگر شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم سبب پایداری واستقامت انقلاب اسلامی شده است و از خون پاک شهدا سید محمد ساجدی رویش پیدا کرده است.

ملکی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم ساجدی بیان کرد: این فعال فرهنگی تلاش می‌کرد گمنام بماند و تنها رضای الهی را در نظر می‌گرفت، زندگی خود را با خانه ۳۰ متری شروع کرد و مرحوم همسرش با ایشان همراهی کرد.

وی کمک به محرومان و نیازمندان جامعه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرحوم ساجدی برشمرد و خاطرنشان کرد: مرحوم ساجدی متوجه شد که منزل یکی از طلاب که وضع مالی خوبی نداشت به تعمیرات نیاز دارد که آستین همت بالا زد و خودش بنّایی منزل این طلبه را انجام داد.

در این مراسم کلیپی درباره فعالیت‌های جهادی مرحوم ساجدی در مناطق محروم پخش شد، همچنین در حیاط مدرسه علمیه معصومیه نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های جهادی مرحوم ساجدی برپا شد.

مرحوم ساجدی علاوه بر فعالیت هنری، حضوری فعال در اردو‌های جهادی در مناطق محروم کشور نیز داشت و در روستا‌های محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خدمات جهادی انجام می‌داد و ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه، حمام و برگزاری کلاس‌های فرهنگی برای نوجوانان و جوانان روستا تنها گوشه‌ای از فعالیت جهادی این هنرمند انقلابی بود.

۵ دستگاه اتوبوس از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برای حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم ساجدی در قم حضور پیدا کردند تا قدرشناسی خود را ابراز کنند.

این فعال فرهنگی و گرافیست انقلابی در سال ۱۳۵۹ متولد شد و پس از تحصیل در هنرستان هنر‌های تجسمی تهران، وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت، وی طراح گرافیک و از شاگردان نزدیک استاد مسعود نجابتی و از مؤسسان کانون هنر شیعه بود.

ساجدی مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد و به گفته دوستانش بسیار پرکار، بااخلاص و باصفا بود.

سیدمحمد ساجدی گرافیست انقلابی در مسیر بازگشت از راهپیمایی اربعین امسال دچار سانحه رانندگی شد و به همراه همسر و دو فرزندش به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها