در پی قتل خاشقجی صورت گرفت؛

عربستان تغییراتی در ساختار وزارت اطلاعات اعمال کرد

کمیته بازبینی ساختار اطلاعات عربستان تغییراتی را در وزارت استخبارات این کشور ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۲۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ - 21December 2018

عربستان تغییراتی در ساختار وزارت اطلاعات اعمال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، کمیته وزیران عربستان به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور و دیگر اعضای این کمیته نشست‌هایی را در راستای بازنگری در ساختار وزارت استخبارات (اطلاعات) این کشور برگزار کردند.

کمیته مذکور که مأموریت آن بازسازی ساختار ریاست اطلاعات کل است و به دستور پادشاه عربستان تشکیل شده است، راه حل‌هایی را ارائه کرده است که از جمله آنها ایجاد یک راهبرد کلی و یک اداره کل به منظور اطمینان از هماهنگی عملیات‌ اطلاعاتی با راهبردهای ریاست کمیته است.

همچنین ایجاد اداره کلی برای امور قانونی جهت بازبینی در عملیات‌‌های استخباراتی، بر اساس قوانین و اساسنامه‌‌های بین‌ا‌لمللی و حقوق بشری و در ارتباط بودن این اداره با رئیس اطلاعات کل یکی دیگر از راه حل‌ها است.

راه حل دیگر این کمیته ایجاد اداره کلی برای ارزیابی عملکرد و بازبینی داخلی، با هدف ارزیابی عملیات و تایید پیروی از اقدامات مصوب و ارائه گزارش ‌هایی به رئیس اطلاعات است.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض در ابتدا مدعی بود که خاشقجی همان روز از کنسولگری خارج شده اما شواهد موجود در این رابطه حکایت از ماجرای دیگری داشت و افشاگری رسانه‌ها در خصوص قتل این روزنامه‌نگار انجام مقامات عربستانی را وادار به اعتراف کرد.

در همین رابطه در هفته گذشته سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای شخص «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی را عامل اصلی قتل خاشقجی معرفی کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار