امام جمعه اهواز:

فضای مجازی کنترل نشده برای کشور مضر است

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: همان‌طور که مرزهای جغرافیایی احتیاج به نگهبانی دارند، فضای مجازی نیز نباید بدون هیچ کنترلی رها شود؛ فضای مجازی کنترل نشده برای کشور مضر است.
کد خبر: ۳۲۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 21December 2018

فضای مجازی کنترل نشده برای نظام جمهوری اسلامی ایران خطر و ضرر داردبه گزارش دفاع پرس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام‌جمعه اهواز در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز که در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مناسبت پنجم دی‌ماه سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی، اظهار داشت: در پنجم دی‌ماه سال 63 به فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، سپاه حفاظت هواپیمایی تاسیس شد و از آن‌روز همیشه در هواپیماهای ما حداقل یک نفر مامور حفاظت در هواپیماها وجود دارد و این غیر از نیروهایی است که در فرودگاه حضور دارند و حفاظت می‌کنند.

وی افزود: از سال 63 تا کنون که در حدود 34 سال می‌شود، 133 مورد تلاش و اقدام برای هواپیما ربایی توسط دشمنان انجام شد که با مقاومت دلیرمردان سپاه حفاظت هواپیما توطئه آن‌ها خنثی شد و در این راستا 70 شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم انقلاب و کشور شد.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به نبرد چندین ساله انصارالله یمن با دشمنان خدا، رسول خدا و اهل بیت (ع)، عنوان کرد: هیات بین‌المللی مذاکراتی را در سوئد در خصوص نبرد در یمن برگزار کردند که اولین بارقه پیروزی انصارالله یمن آشکار شد و به نتایج خوبی رسیدند. مقداری ابهامات وجود دارد که امیدواریم در روزهای آینده برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان‌ این که ترامپ اعلام کرد که ماندن در سوریه منفعتی برای آمریکا ندارد، اظهار کرد: آمریکا عقب‌نشینی بدون قید و شرط از سوریه را اعلام کرد این موضوع پیروزی بسیار بزرگی برای جبهه پایداری و شکست مفتضحانه‌ای برای جبهه استکبار جهانی از جمله آمریکا است.

آیت‌الله موسوی جزایری با تبریک اول دی سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، عنوان کرد: گزارش‌هایی به امام خمینی (ره) در خصوص شرکت‌های حفاری خارجی ارسال شد و امام خمینی (ره) فرمودند: «شرکت‌های خارجی که خیانت کردند و بعد از پیروزی انقلاب فرار را بر قرار ترجیح دادند، بهتر است بروند و ما احتیاجی به آن‌ها نداریم و مردم ایران این مسوولیت را برعهده بگیرند».

وی افزود: سپس با دستور امام یک شرکت تمام ایرانی به نام شرکت ملی حفاری تشکیل شد که همچنان با قدرت در حال فعالیت است و یکی از یادگارهای امام خمینی (ره) است.

امام‌جمعه اهواز با بیان این‌که حفاظت از فضای مجازی برعهده وزارت ارتباطات است، اظهار کرد: به وزارت ارتباطات تذکر می‌دهیم که مرزبانی موضوع مهمی است و در گذشته هم این موضوع را بیان کردیم. همان‌طور که مرزهای جغرافیایی احتیاج به نگهبانی دارند، این فضای بزرگ نباید بدون هیچ کنترلی رها شود. فضای مجازی کنترل نشده برای نظام جمهوری اسلامی ایران خطر و ضرر دارد.

وی گفت: اگرچه مسوول اصلی فضای مجازی وزارت ارتباطات است، ولی سپاه و وزارت اطلاعات نیز باید در این زمینه کمک کنند. و این خواست رهبری، حوزه‌ها و مراجع است که از فضای مجازی محافظت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها