ناتو:

با وجود کاهش نیرو‌های آمریکا در افغانستان، به ماموریت در این کشور ادامه می‌دهیم

سخنگوی ناتو از ادامه حضور نیرو‌های خود در افغانستان با وجود کاهش شمار نظامیان آمریکایی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ - 21December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ناتو از ادامه ماموریت خود در افغانستان با وجود تصمیم دولت آمریکا برای کاهش شمار نیرو‌های خود در این کشور خبر داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «اوآنا لانگسکو» سخنگوی ناتو جمعه بعد از ظهر در این زمینه گفت که درباره تصمیم «دونالد ترام‍پ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص خارج ساختن بخشی از 14 هزار نظامی خود در افغانستان نظری ندارد، اما در عین حال افزود که وزرای خارجه ناتو در دیدار اخیر خود تعهد قانونی به تضمین امنیت و ثبات طولانی‌مدت افغانستان را بیان داشتند.

وی در این زمینه اظهار داشت: «مشارکت ما مهم است تا اطمینان حاصل شود که افغانستان هرگز به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین‌المللی که بتوانند در این کشور ما را تهدید کنند، مبدل نمی‌شود.»

بر اساس این گزارش، برخی از نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان به عنوان بخشی از ماموریت پشتیبانی مستقر در ناتو، آموزش و مشاوره به نیرو‌های محلی افغان در مبارزه با طالبان حاضرند. دیگر نیرو‌های این کشور نیز به عنوان بخشی از ماموریت مبارزه با تروریسم تحت رهبری آمریکا هستند و مشخص نیست که در ابتدا کدام نیرو به آمریکا بازمی‌گردد.

یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که این تصمیم گرفته شده و خروج نیروی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» و دیگر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 7000 نظامی به کشورشان باز می‌گردند.

دونالد ترامپ به وزارت دفاع این کشور دستور داده روند کاهش تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان را آغاز کنند. در پی این دستور، از چند هفته دیگر بیش از هفت هزار نظامی آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد. این اقدام، اولین گام از برنامه مرحله‌بندی‌شده کاهش چشمگیر حضور نظامی آمریکا در افغانستان و در نهاین پایان دادن به حضور نظامی هفده ساله است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار