شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

11 تن از شهدای استان مازندران در 30 آذر ماه سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند و به شب یلدا نرسیدند.
کد خبر: ۳۲۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ - 22December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، به مناسبت فرارسیدن شب یلدا آخرین شب پاییزی و بلندترین شب سال پرونده شهدای استان مازندران را مرور کرده و 11 شهیدی که در تاریخ 30 آذر ماه سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند را معرفی می‌کنیم.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«عباس آرموئیان» فرزند «اسماعیل» در تاریخ 4 مرداد ماه 1342 در دهستان آرمو شهرستان رامسر به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1361 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسید.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«نعمت‌الله خراسانی دهکلایی» فرزند «حسین» در تاریخ 3 خرداد ماه 1347 در شهرستان آمل متولد شد و در تاریخ 39 آذر ماه 1367 در منطقه عملیاتی مریوان (پادگان آموزشی سید الشهدا) بر اثر اصابت گلوله به قلب، شربت شیرین شهادت نوشید.

در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است:

به جوان‌ها می‌گویم كه هرگز از بسیجی بودن خارج نشوند چون بسیجی بازوی انقلاب‌اند و برای من راهی را كه انتخاب كردم و در آن راه قدم گذاشتم و از جان خود دریغ نكردم راهی بود كه عاشقانه و داوطلب به سوی جبهه­‌ها رفتیم چون این راه را شناخته‌ام و به سویش پرواز كردم و خداوند این سعادت بزرگ را نصیب من کرد و امیدوارم كه من قابل شهادت باشم و خداوند شهادتم را قبول کند و مرا در صف شهیدان واقعی خود قرار دهد و این تنها آرزوی من بود.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«جاوید رستکارکردلر» فرزند «احمدعلی» در تاریخ یکم اسفند ماه 1348 در روستای کاظم آباد تنکابن به دنیا آمد. این شهید عزیز در تاریخ 30 آذر ماه 1365 در منطقه عملیاتی هفت تپه به شهادت رسید.

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است:

به جهان خواران شرق و غرب بگوئید اگر خانه و کاشانه‌ام را به آتش بکشید، اگر گلوله‌های شما قلبم را سوراخ کند، آرزوی یک کلمه ضعف و زبونی و آرزوی فروختن دینم را به گور خواهید برد.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«عباس شاه بابایی» فرزند «رمضانعلی» در تاریخ 2 آذر ماه 1348 در روستای مسکون آمل پا به عرصه هستی نهاد و در تاریخ 30 آذر ماه 1367 در منطقه عملیاتی مریوان (پادگان آموزشی منتظران شهادت) به شهادت رسید.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است:

وقتی كه در غریبی مرده‌ام، تكه یخی را روی سینه ام بگذارید تا آب شود و به جای مادرم گریه كند. وقتی در غریبی مرده‌ام تابوت مرا جای بلندی بگذارید تا باد ببرد بوی مرا در وطن من، وقتی مرده‌ام دست‌های مرا باز بگذارید، تا همگان بدانند كه با دست خالی از این دنیا رفت.

پاسدار وظیفه ام خدمت به دولت می‌كنم
جونم را فدای همگی ملت می­‌كنم

وقتی مرده‌ام، پاهای مرا از تابوت بیرون بیاورید تا همگان بدانند كه با پای برهنه دویدم و به آرزوی خود رسیدم.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«مهدی شاه حسینی» فرزند «حسن» در تاریخ 18 دی ماه 1346 در سیاهرودسر محمودآباد به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1366 در منطقه عملیاتی سومار شربت شیرین شهادت نوشید.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«موسی شورمیج» فرزند «محرمعلی» در تاریخ یکم شهریورماه 1345 در روستای کشکوه تنکابن به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1366 در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است:

از شما عزیزان می‌خواهم فقیران را دوست بدارید و به آن‌ها کمک کنید تا خداوند از شما راضی باشد. در نماز جمعه شرکت کنید تا دشمن با دیدن وحدت تان بهراسد.حق دیگران به خصوص همسایه ها را پایمال نکنید؛ چرا که خداوند از حق الناس نمی‌گذرد. اوقات فراغت خود را با ورزش کردن پر کنید. همچنین از نوجوانان و جوانان می خواهم به دنبال تحصیل علم باشند تا در آینده بتوانند فرد مفیدی برای جامعه شوند و به مردم خدمت کنند.  

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«علی برار علیجان تبار» فرزند «علی مراد» در تاریخ 7 خرداد ماه 1340 در بابل چشم به دنیا گشود و در تاریخ 30 آذر ماه 1363 در جبهه های حق علیه باطل به کربلایی شد.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«رضا قاسم زادگان» فرزند «محمد» در تاریخ 23 آذر ماه 1341 در بهشهر به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1361 در حین مأموریت در گنبد كاووس - مینودشت توسط منافقین مورد ترور قرار گرفت و به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است:

پدر و مادر، خواهر، همسرم و خانواده شهدا رسالتشان بس سنگین است شما باید زینب گونه پیام ما را به گوش جهانیان برسانید و بگویید که ما در دامان کرامت و آقایی پرورش یافته‌ایم و سیادت و سروری بر روح و جان ما موج می‌زند و عزت و شرافت به ما حکم می‌کند برای مرگ آغوش باز کنیم به خدا سوگند که من همین خانه کوچک در سنگرها را با تمام جهان عوض نمی‌کنم اما سخنی دارم با امت حزب‌الله آنچه ما را به پیروزی رسانید رهبری امام و وحدت ما بود، امام در قلب ماست و روح ما است که دشمنان اسلام هیچگاه نمی‌توانند قلب و روحمان را از ما بگیرند و وحدت ما را در نماز جمعه تجلی می‌کند پس نماز جمعه را با شکوه به جا آورید و صف نماز جمعه را پر کنید.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«سیدجواد معصومی» فرزند «احمد» در تاریخ 20 اسفند ماه 1344در شهرستان سیمرغ به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1365 در منطقه عملیاتی هفت تپه به شهادت رسید.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«ابراهیم نائیج» فرزند «محمد نبی» در تاریخ یکم تیر ماه 1338 در شهرستان نور به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1361 در منطقه عملیاتی خرمال به شهادت رسید.

شهدایی که به «یلدا» نرسیدند

«شمس علی هدایت‌پور گنجی» فرزند «عزیز الله» در تاریخ 19 بهمن ماه 1339 در شهرستان بابل به دنیا آمد و در تاریخ 30 آذر ماه 1359 در منطقه عملیاتی شوش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها