یک شهید و ۲۰ زخمی در سی و نهمین راهپیمایی حق بازگشت غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شرکت‌کننده در راهپیمایی حق بازگشت جمعه این هفته یک تن شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 22December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه حمله کردند.

وزارت بهداشت غزه جمعه (۳۰ آذر) گزارش داد که در این حمله یک جوان فلسطینی به نام «معین الجحجوح» ۱۶ ساله به شهادت رسیده و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز رسانه‌ای فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی حتی به سمت یک امدادگر در شرق خان یونس تیراندازی کرده و او را زخمی کردند.

رهبران و فرماندهان جنبش‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس طی راهپیمایی امروز جمعه که سی و نهمین «راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه» بود، بر تداوم این راهپیمایی‌ها تا لغو کامل محاصره نوار غزه تاکید کردند.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست «محمود عباس»، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای برگزاری این راهپیمایی‌ها تلاش کرد که با حمله به فلسطنیان این راهپیمایی‌ها را متوقف کند که بر اثر این حملات، تا کنون ۲۳۹ نفر که ۴۴ تن از آن‌ها کودک و پنج نفر دیگر زن هستند، شهید شده و ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار