منابع آگاه خبر دادند؛

احتمال توقف ارتباط بانکی شرکت ملی سوخت چین با ایران

شرکت ملی سوخت چین احتمالا به علت نگرانی از تحریم‌های آمریکا، واحد بانکی خود را از انجام اکثر خدمات مالی مرتبط با ایران خود، منع خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 22December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دو منبع آگاه خبر دادند که شرکت ملی سوخت چین احتمالا به علت نگرانی از تحریم‌های آمریکا، واحد بانکی خود را از انجام اکثر خدمات مالی مرتبط با ایران خود، منع خواهد کرد.

منابع آگاه خبر دادند درحالی که مقامات آمریکایی فشار خود بر موسسات جهانی را افزایش داده‌اند تا تجارت خود با ایران را قطع کنند، سی‌ان‌پی‌سی تجارت این بانک با ایران را به عنوان نقطه ضعفی می‌بیند که فعالیت‌های دیگر این شرکت که بیمه و لیزینگ آن را پوشش می‌دهد، را به خطر می‌اندازد.

منابع خبر دادند که سی‌ان‌پی‌سی در حال لابی کردن با پکن است تا به این شرکت اجازه دهد تا یک یا چند بانک تجاری کوچکتر این کار را به عهده بگیرند و یا دولت مستقیما این تراکنش‌های مالی را انجام دهد.

یکی از منابع گفت: سی‌ان‌پی‌سی در حال بررسی احتمال این است که یک یا چند بانک متوسط یا کوچک، که به ندرت تراکنشی دلاری انجام می‌دهند، تراکنش‌های ایران را به عهده بگیرند.

حالا این بانک احتمالا فقط به انجام سرمایه‌گذاری‌های شرکت سی‌ان‌پی‌سی در میادین نفتی ایران ادامه خواهد داد.

منابع آگاه هیچ بانک دیگری را که کاندید انجام معاملات ایران شده باشد معرفی نکردند و اضافه کردند پیدا کردن بانک‌های محلی‌ای که بخواهند معاملات ایران را انجام دهند، ساده نخواهد بود.

یک منبع دیگر که در مذاکرات پرداخت‌های مالی چین حضور داشته است، گفت: تراکنش‌های این بانک، به یکی از نقاط مذاکره در مذاکرات چین و آمریکا تبدیل شده است. سی‌ان‌پی‌سی کپیتال در گزارش سالانه ۲۰۱۷ خود اعلام کرد که این شرکت، در اواخر ۲۰۱۶، بیش از ۵.۸۴۸ میلیارد یوآن (۸۴۹ میلیون دلار) به بانک کونلون تزریق کرده است و ۷۷.۰۹ درصد سهام آن را در اختیار خود حفظ کرده است.

این شرکت در همین گزارش اشاره کرده است که وضعیت مالی آن می‌تواند به علت روابط بانک کونلون با ایران، آسیب ببیند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار