5 شهید و 40 زخمی در راهپیمایی اخیر بازگشت

شمار قربانیان 39 اُمین راهپیمایی حق بازگشت غزه به 5 شهید و 40 زخمی رسید.
کد خبر: ۳۲۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ - 22December 2018

5 شهید و 40 زخمی در راهپیمایی اخیر بازگشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شمار قربانیان حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه به پنج شهید و 40 زخمی افزایش یافت.

به نوشته پایگاه خبری، «فلسطین‌الآن»، وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز اعلام کرد که یک جوان 19 ساله دیگر به نام «ایمن شبیر» از شهر «دیرالبلح» در مرکز نواز غزه بر اثر شدت جراحات وارده از سوی نظامیان صهیونیست، به شهادت رسید. وی روز گذشته (جمعه 22 دسامبر) در راهپیمایی حق بازگشت در شرق اردوگاه «البریج» شرکت کرده بود.

با به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی، شمار شهدای 39 اُمین جمعه راهپیمایی حق بازگشت غزه، به پنج تن رسید و شمار زخمی‌ها نیز به نوشته پایگاه خبری «سما» در روز گذشته به 40 تن می‌رسد که چهار تن از زخمی‌ها از نیرو‌های امدادرسان هستند.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست «محمود عباس»، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای برگزاری این راهپیمایی‌ها تلاش کرد که با حمله به فلسطنیان این راهپیمایی‌ها را متوقف کند که بر اثر این حملات، تا کنون 239 نفر که 44 تن از آن‌ها کودک و پنج نفر دیگر زن هستند، شهید شده و 25 هزار و 700 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها