رزمایش پیامبر اعظم ۱۲-(۸)/ سردار سلامی عنوان کرد؛

راهبرد تهاجمی نیروهای مسلح ایران در مقابل دشمنان

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران هیچ کشوری را تهدید و هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما چنانچه کشوری دچار اشتباه محاسباتی شود، راهبرد ما علیه او تهاجمی خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 22December 2018

راهبرد تهاجمی نیروهای مسلح ایران در مقابل دشمنانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ در جمع خبرنگاران درباره پیام این رزمایش اظهار داشت: مهم‌ترین پیام این رزمایش نشان دادن اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و اینکه در برابر دشمنان از استقلال کشور دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحرکات دشمنان را دائماً رصد می‌کنیم، افزود: تحرکات دشمنان در منطقه از سال‌های گذشته وجود داشته و دارد، اما تحرکات آن‌ها خللی در نظام دفاعی ما ایجاد نمی‌کند؛ البته این تحرکات و حضور دشمن را مخل امنیت منطقه می‌دانیم؛ پس حضورشان نه‌تنها هیچ توجیه و دلیلی ندارد، بلکه موجب افزایش ناامنی می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: این تمرین‌ها در واقع برای این است تا مانع اشتباه محاسباتی دشمنان شود که اگر دچار این اشتباه شدند، بدانند در برابر آن‌ها یک قدرت بزرگ صف کشیده است.

سردار سلامی تاکید کرد: ابتدای به ساکن علیه هیچ کشوری تهدیدی نخواهیم بود و هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد، اما چنانچه کشوری دچار اشتباه محاسباتی شود، راهبرد ما علیه او تهاجمی خواهد بود.

وی درباره سلاح‌های بکار گرفته شده در این رزمایش هم عنوان کرد: تمام سلاح‌هایی که در این رزمایش بکارگیری شد، ساخت متخصصان کشورمان است؛ زیرا ما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در تحریم قرار داریم؛ از سوی دیگر معتقدیم قدرت عاریتی نمی‌تواند برای ما در عرصه دفاع، یاری دهد.

این مقام ارشد نظامی عقب‌نشینی آمریکا از کشورهای سوریه و افغانستان را سناریویی حقیقی دانست و افزود: آمریکا همواره منافع خود را در ایجاد درگیری در کشور‌های مختلف می‌داند؛ چون از این طریق، تولیدات کارخانه‌های اسلحه‌سازی به فروش می‌رود؛ این سیاستی خطرناک است که باعث بروز درگیری‌هایی در منطقه شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی سیاست آمریکا جنگ‌طلبانه است و از بعد پیروزی انقلاب اسلامی ما را تحریم کردند، صحبت از کاهش برخی از توانمندی‌های کشورمان مانند توان موشکی سخنی غیر منطقی و به دور از عقلانیت است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار