سردار شرفی:

عمق استراتژیک کشور فراتر از مرز‌هاست/ دشمن را در خاک خودش زمین‌گیر می‌کنیم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: عمق استراتژیک کشور در مقطع فعلی بسیار فراتر از مرز‌های قانونی نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است و ما مایل هستیم که دشمن را در خاک و منطقه خودش زمین‌گیر کنیم.
کد خبر: ۳۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ - 22December 2018

کشور به برکت وجود رهبری، شهدا و مردم از اقتدار ملی پایدار برخوردار استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار داشت: امنیت نیاز فطری و ذاتی انسان‌هاست، حالتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی جمعی، بستری برای بهره‌مندی از مزایا و مواهب حیات بشری و وسیله‌ای برای تکامل و تعالی انسان‌هاست.

وی با تقسیم امنیت به دو بخش درونی و اجتماعی گفت: امنیت درونی، امنیتی است که انسان با عمل و باور خود به آرامش و سکینه برسد «الا بذکر الله تطمئن القلوب» یعنی انسان‌ها به قدرت لایزال الهی تکیه کنند و آرامش یابند، اگر عمل انسان صالح بود احساس خوف و ترس نمی‌کند، در صورتی که به این مرحله از کمال برسد این امر تبدیل به سرمایه اجتماعی می‌شود که همه از او تجلیل می‌کنند، بنابراین سکینه و آرامش ظهور و تجلی پیدا می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: امام علی (ع) نیرو‌های مسلح را موجب عزت دین و زینت حاکمان معرفی کرده که بایستی دژ مستحکم برای مردم باشند یعنی مردم در زمان ترس و خطر در پشت این دژ پناه بگیرند تا آسیب نبینند و ما باید به این باور برسیم.

سردار شرفی با تشریح امنیت اجتماعی به خطبه 131 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در این خطبه آمده است، خدایا تو می‌دانی جنگ و جهاد ما به خاطر به دست آوردن دنیا و درهم و دینار نیست، بلکه به خاطر پیاده شدن احکام دینی است تا بندگان ستم‌دیده در آرامش و امنیت قرار گیرند، مطالعه غزوات پیامبر اکرم (ص) نشان می‌دهد که تمام این جنگ‌ها برای تامین امنیت عده‌ای مظلوم رقم خورده است.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های امنیت ملی در نظم نوین جهانی، اظهار داشت: اگر هر کشوری بتواند شرایط و بستری را مهیا و امکانات و ابزار‌هایی را فراهم کند و با تمسک به آن‌ها هر نوع تهدید خارجی و داخلی را دفع کند و از سوی دیگر در زمان صلح و جنگ از همه ارزش‌های خود به خوبی پاسداری و با کسب توانمندی از تمامیت ارضی خود دفاع و میزان حضور مردم در امور حاکمیتی و سیاسی را افزایش و اتحاد و انسجام را در آن کشور نهادینه کند، آن کشور برابر شاخص‌های نظم نوین جهانی از اقتدار و امنیت ملی برخوردار است.

سردار شرفی افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود فرمانده معظم کل قوا، شهدای عزیز و مردم همیشه در صحنه که جلوه‌های بیرونی آن به وفور در راهپیمایی‌ها مشاهده می‌شود، از یک اقتدار ملی پایدار برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت کشور در رابطه با شاخص‌های امنیت داخلی گفت: معمولا متخصصان امر برای امنیت داخلی پنج شاخص را مطرح می‌کنند، اولین شاخص میزان و نرخ جرایم آن کشور و شهر است، افزایش نرخ جرایم یکی از نشانه‌های ناامنی داخلی و کاهش آن بیانگر امنیت است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: دومین شاخص نرخ آسیب‌های اجتماعی است، معضلاتی که به سبب کارکرد نامناسب نظام اجتماعی پدید می‌آید، مانند بحران هویت، طلاق، بیکاری و فقر و قانونگذار هم برای آن مجازاتی تعیین نکرده است.

سردار شرفی با بیان اینکه سومین شاخص، آشفتگی‌های اجتماعی است که از حالت طبیعی خود خارج شده، تصریح کرد: چهارمین شاخص، اقتدار پلیس است، شما از دروازه هر کشوری وارد شوید و مشاهده کنید پلیس آنجا مقتدر، منظم، هوشمند، با اخلاق، با احساس مسئولیت و با صلابت ماموریت و وظایف خود را انجام می‌دهد و نسبت به حوادث و رخداد‌ها بی‌تفاوت نیست، شک نکنید که امنیت چنین جامعه‌ای تضمین شده است.

وی ابراز داشت: پنجمین شاخص، تعامل بین پلیس و دستگاه‌های دیگر است، اگر پلیس کشوری با دستگاه‌های دیگر همسو، هم‌جهت و همدل شد و در راستای هم‌افزایی قدم برداشت و به همدیگر مساعدت و کمک کردند و دست در دست هم برای تامین امنیت و ارائه خدمت به مردم فعالیت کردند، بدون شک آنجا امنیت وجود دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری آمده است در دهه چهارم انقلاب، دشمن جرات حمله نظامی و فیزیکی به نظام جمهوری اسلامی ایران را نداشته و دلیلش این است که نظام بیش از آنکه متکی به مولفه‌های قدرت سخت باشد، متکی به مولفه‌های قدرت نرم است.

سردار شرفی تصریح کرد: خط مشی معمار کبیر انقلاب بعد از چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران جاری و ساری است و جوان‌های این نظام عاشق امام و کشور هستند و زایش‌ها و رویش‌های زیادی در نظام رخ داده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد: در مقطع فعلی عمق استراتژیک کشور خیلی فراتر از مرز‌های قانونی نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است و ما مایل هستیم به حول و قوه الهی دشمن را در خاک و منطقه خودش زمین‌گیر کنیم و این امر یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار شرفی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن در این مقطع به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف است، گفت: دشمن نمی‌تواند با ما جنگ نظامی کند، ولی امکان نفوذ در لایه‌های مدیریتی و جمعیتی وجود دارد؛ وحدت ملت ایران، اثربخش و دشمن‌شکن است، دشمن به دنبال رخنه و خدشه در این اتحاد و انسجام است، اگر موفق شود حتماً نظام جمهوری اسلامی، تضعیف خواهد شد.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال تغییر باورها، استحاله فرهنگی و سیاسی مردم از درون و کاهش علاقه مردم به نظام با استفاده از دو روش تهدید و تحریم است، ما برای خنثی کردن این نفشه‌ها باید اول راهبرد‌های دشمن را بدانیم و شناسایی کنیم و پس از آن به توانمندی‌های دفاعی خودمان تکیه کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان گفت: هنر ما در این است که بدانیم دشمن چه نیتی در سر دارد و از چه مرزی می‌خواهد به ما حمله کند؛ اگر شناسایی کردیم، یعنی دشمن شکست خورده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار