رهبر ارامنه کاتولیک ایران:

ارامنه خود را جزئی از ملت ایران می‌دانند

سرکیس داویدیان گفت: انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری امام خامنه‌ای به دستاورد‌های مهمی رسیده است و ما در کنار مردم ایران به قدرت به راه خود ادامه می‌دهیم چرا که خود را جزیی از مردم ایران می‌دانیم.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 22December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی‌ و ششمین نشست «شنبه‌های انقلاب»، جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب کبیر اسلامی با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مشاورت رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اداره امور اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با شعار «انقلاب اسلامی و چهار دهه همبستگی و همدلی پیروان ادیان توحیدی» صبح امروز (شنبه اول دی ۱۳۹۷) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

اسقف اعظم «سرکیس داویدیان» رهبر ارامنه کاتولیک ایران در این نشست اظهار داشت: ۴۰ سال پیش ما هم مثل مردم ایران نگران سرانجام انقلاب اسلامی بودیم چرا که هموطن و از یک پیکره‌ایم. در نتیجه انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و هم اکنون انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای روی پای خود ایستاده و با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: ما در کنار ارامنه ایران وفاداری خویش را به نظام اعلام می‌کنیم و خود را در ایام خوش و ناگوار آن سهیم می‌دانیم. ما در جنگ تحمیلی حضور داشتیم و نمی‌توانستیم نسبت به جنگ تحمیلی بی‌تفاوت باشیم و یا تقدیم شهدایی در کنار ملت ایران ایستادیم که خود جزیی از آن هستیم. این در شرایطی است که ارامنه در عبادت و نیایش و اقدامات فرهنگی و دینی نیز آزاد هستند.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران تصریح کرد: خداوند روح امام خمینی (ره) را قرین رحمت گرداند که انقلاب اسلامی سبب شد آزادی و دستیابی به حقوق شهروندی محقق شود. من خواهان پیروزی برای کارگزاران نظام و مسولین جمهوری اسلامی هستم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار