استاندار لرستان خبر داد؛

افتتاح فاز اول باغ موزه دفاع مقدس لرستان همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی

سید موسی خادمی گفت: همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ - 22December 2018

افتتاح فاز اول باغ موزه دفاع مقدس لرستان همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان شامگاه (شنبه 1 دی) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده و بایستی مردم و بخش‌های خصوصی پای کار بیایند.

وی گفت: جامعه امروز بستر پذیرش فرهنگ ایثار و شهادت را به دلیل عملکرد تاریخی و بنیه مذهبی دارد و ترویج فرهنگ ایثار در تمامی حوزه‌ها همچون آسیب‌های اجتماعی گره‌گشای مشکلات جامعه است.

استاندار لرستان با ابراز تأسف از بیکاری تعداد زیادی از فرزندان شهدا و ایثارگر، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته در حوزه اشتغال و بکارگیری بیش از 360 فرزند ایثارگر و 140 نفر از فرزندان شهدا در لرستان، اما هنوز تعداد زیادی فرزند شهید و ایثارگر بیکار هستند.

 خادمی بیان کرد: باید خجالت بکشیم اگر کسانی که در سیستم‌ها جذب می‌شوند و فرزندان شهدا و ایثارگر بیکار هستند چرا که این عزیزان به گردن همه ما حق دارند و امنیت و آسایش امروز ما مرهون از جان گذشتگی شهدا است.

وی با اشاره به پیگیری پیوسته بنیاد شهید در خصوص وضعیت خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران استان بیان داشت:  دولت در برنامه ششم توسعه  باید بر سهمیه جذب استخدام‌ها در دستگاه‌های کشور توجه کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نبایستی تنها به حوزه نظامی معطوف شود، تصریح کرد: این فرهنگ در بخش‌های مختلف بایستی توسعه یابد، همچنان که در جنگ اقتصادی امروز ایثارگری به معنای کار کردن و سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال معنا می‌یابد.

خادمی در پایان با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی یا باغ موزه‌های دفاع مقدس از بهترین مکان ها برای معرفی شهدا و تبین نقش هر استان در دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی، همزمان با پنج استان دیگر، فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس لرستان  افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها