مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

خط مقاومت در خراسان رضوی ریشه تاریخی دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: جبهه مقاومت در استان خراسان رضوی سابقه تاریخی دارد.
کد خبر: ۳۲۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ - 24December 2018

خط مقاومت در خراسان رضوی ریشه تاریخی دارد/// دوشنبه منتشر شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حاشیه بازدید مدیر دفتر خبرگزاری فارس در این استان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: هدف ما در اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان، خادمی حوزه ایثار و ایثارگری­‌ها و نشر ارزش‌­ها در متن جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به تشریح برنامه­‌های خود پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین اولویت کاری من در اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان ضوی، ایجاد و راه‌­اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است. هر چند به دلیل نبود اعتبار مدتی است که عملیات عمرانی متوقف شده، اما سعی داریم با هماهنگی‌­ها و پیگیری­‌های اداری، عملیات اجرایی دوباره آغاز شود.

این مسئول ادامه داد: در 95 نقطه از استان خراسان رضوی پیکر مطهر شهدای گمنام تدفین شده که احداث یادمان در 30 نقطه از استان به دلایل مختلف مورد غفلت قرار گرفته که سعی داریم این مسئله را به عنوان اولویت دوم در اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان پیگیری کنیم.

سردار یوسفعلی‌­زاده در بخش دیگری از سخنانش به نقش خراسان رضوی در دفاع از ارزش‌­های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جبهه مقاومت در خراسان رضوی ظرفیت و ریشه تاریخی دارد. در دوران دفاع مقدس معاودین عراقی و مجاهدین افغان به عنوان بسیجی از مشهد به جبهه­‌های حق علیه باطل اعزام می­‌شدند که تعدادی از آنها به فیض شهادت نائل آمدند. امروز نیز شاهد تداوم خط مقاومت در بستر تاریخ هستیم. با تحولات سوریه مجاهدین افغان در قالب مدافعان حرم لشکر فاطمیون از مشهدالرضا به عنوان مرکز فاطمیون جهت مقابله با داعش عازم سوریه می­‌شدند.

وی در پایان گفت: به دلیل میزبانی مشهدالرضا از زائران داخلی و خارجی حضرت رضا (ع) و برای انعکاس بخشی از رشادت­‌ها و دلاوری­‌های مجاهدین جهان اسلام در تثبیت جبهه مقاومت بر اساس تصمیمی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گرفته شده، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ساختمانی به عنوان مقاومت اسلامی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها