کنعانی مقدم مطرح کرد؛

کارشکنی ائتلاف سعودی؛ دلیل تاخیر حضور نیرو‌های سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس الحدیده

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نیرو‌های ناظر بر آتش‌بس الحدیده از روز گذشته وارد یمن شدند، گفت: این اقدام به‌خاطر کارشکنی‌های ائتلاف سعودی طول کشید و به تاخیر افتاد.
کد خبر: ۳۲۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 23December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگویی درباره حضور گروه فنی کمک کننده به کمیته مشترک بین المللی برای نظارت بر آتش بس در الحدیده از روز گذشته اظهار داشت: آتش بس، قاعدتا باید با نظارت نمایندگان سازمان‌های بین المللی انجام شود.

وی ادامه داد: البته باید ابتدا یک قطعنامه پایان بخش به جنگ در الحدیده صادر می‌شد و سپس سازمان ملل، نیرو‌های خود را برای نظارت به این روند به یمن می‌فرستاد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: نیرو‌های ناظر بر آتش بس الحدیده از روز گذشته وارد یمن شدند، این اقدام به‌خاطر کارشکنی‌های ائتلاف سعودی طول کشید و به تاخیر افتاد، زیرا هرگاه بحث آتش بس مطرح می‌شد، حملات ائتلاف سعودی افزایش می‌یافت و هیچ کس هم حاضر نبود گزارشی علیه سعودی‌ها بدهد.

کنعانی مقدم تاکید کرد: با حضور نیرو‌های ناظر سازمان ملل در الحدیده، وارد یک مرحله جدی از آتش بس شدیم. اگر ائتلاف سعودی بعد از ورود نیرو‌های ناظر سازمان ملل بر آتش بس، آن را نقض کند، رفتارشان خلاف محسوب شده و مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: البته بحران اصلی در یمن، به کمبود مسائل دارویی و غذایی بر می‌گردد. هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون انسان بی گناه یمنی در شرایط بدی قرار دارند. آتش بس در الحدیده به کمرنگ شدن این فاجعه و بحران انسانی در یمن کمک می‌کند، اما متاسفانه آنچه از رفتار خشن و بی منطق ائتلاف سعودی بر می‌آید، این است که عملیات نظامی همچنان در این کشور ادامه می‌یابد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: بناست گفتگو‌های سیاسی در ماه آینده میلادی بین گروه‌های مختلف یمنی برای رسیدن به نقطه نظرات مشترک و صلح پایدار برگزار شود.

گروه فنی کمک کننده به کمیته مشترک بین المللی برای نظارت بر آتش بس در الحدیده روز شنبه (یکم دیماه) وارد این شهر شدند. مأموریت این تیم فنی نظارت بر تثبیت و اجرای آتش‌بس در الحدیده است. این تیم فنی قرار است هرگونه نقض آتش بس در الحدیده را گزارش کنند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار