یک کاروان نظامی ترکیه راهی مرز سوریه شد

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند ارتش این کشور کاروان نظامی بزرگی را به مرز سوریه اعزام کرده و گروهی از نظامیان ترکیه‌ای هم از مرز عبور کرده و وارد سوریه شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ - 23December 2018

یک کاروان نظامی ترکیه راهی مرز سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای می‌گویند ارتش این کشور با اعزام یک کاروان نظامی، در حال تقویت حضور خود در مناطق مرزی با سوریه است.

خبرگزاری «رویترز» روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری «DHA» ترکیه نوشت، این کاروان از حدود ۱۰۰ خودرو وانت پیکاپ، تسلیحات سنگین نظامی و مهمات تشکیل شده است.

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه، پس از آن صورت می‌گیرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور با توجه به تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از سوریه، عملیات پیش‌بینی‌شده علیه کردهای سوریه را به تعویق می‌اندازد.

بنا بر این گزارش، نیروهای اعزامی ترکیه، از جمله گروهی از نیروهای ویژه ارتش این کشور، به سمت ناحیه‌­ مرزی «کیلیس» در حال حرکت هستند و با خود تانک، توپ‌ و مسلسل به همراه دارند.

قرار است بخشی از این تجهیزات نظامی و پرسنل در امتداد مرز با سوریه مستقر شوند و برخی دیگر از آن‌ها نیز از طریق منطقه­ «البیلی» از مرز سوریه عبور کرده‌­­اند.

اردوغان روز جمعه اعلام کرد با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ترکیه زمام «جنگ با داعش» را در این کشور به دست می­‌گیرد. وی گفت علاوه بر داعش، وای. پی. جی نیز هدف قرار خواهد گرفت.

آنکارا، وای. پی. جی و زیرمجموعه‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) را که تحت حمایت آمریکا هستند، سازمان تروریستی می‌داند. دولت ترکیه از دهه ۱۹۸۰ با این گروه‌ها درگیر است. با وجود آتش‌بسی که چند سال میان طرفین برقرار بود، دو طرف بعد از بحران سوریه و افزایش توان نظامی کردها، بار دیگر با یکدیگر درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار