سرپرست استانداری فارس تاکید کرد؛

مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، اولویت اصلی ستاد مبارزه با قاچاق

یداله رحمانی گفت: مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی باید از اولویت‌های اصلی ستاد مرکزی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.
کد خبر: ۳۲۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ - 23December 2018

مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، اولویت اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا باشدبه گزارش دفاع پرس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری فارس، «یداله رحمانی» سرپرست استانداری فارس در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: قیمت فرآورده‌های نفتی در ایران و کشورهای همسایه اختلاف بسیاری دارد و این موضوع برای قاچاقچیان سوخت صرفه اقتصادی دارد؛ بنابراین مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی از اولویت‌های اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشد.

وی ادامه داد: بازرسی از سهمیه بگیران سوخت به ویژه ناوگان حمل و نقل در استان توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با جدیت انجام و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

سرپرست استانداری فارس بیان کرد: استان فارس در خصوص سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در کشور پیش‌قدم و پیشرو است و با توجه به اتمام فاز اول طرح و ثبت انبارها در این سامانه، فاز دوم پروژه با عنوان «ثبت رسید و حواله در سامانه جامع انبارها» قابل اجرا شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اجرای سامانه جامع انبارها در استان، بر همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی در این خصوص تاکید کرد و خواستار پیگیری در خصوص کاهش مشکلات و نواقص اجرای مطلوب این طرح توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان همجواری استان فارس با استان‌های مرزی و اینکه استان فارس یک استان بارانداز برای کالاهای قاچاق می‌باشد، افزود: باید اولویت‌بندی در خصوص موضوعات اصلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و ... توسط دستگاه‌های عضو کمیسیون استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برای مدیریت و جلوگیری از قاچاق کالاها، باید دستگاه‌های متولی از جمله پخش فرآورده‌های نفتی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و صنعت، معدن و تجارت، وظایف و برنامه‌های اجرایی خود برای چند ماه باقی مانده از سال همچنین سال آتی را در جلسه بعدی این کمیسون ارائه دهند.

سرپرست استانداری فارس اظهار داشت: این برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان بر اساس آن میزان عملکرد و موفقیت دستگاه‌ها را پایش و ارزیابی کرد.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت حساسیت بیشتر نسبت به مسئله مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور گفت: قاچاق در هر نوع آن قابل چشم‌پوشی نیست و باید با این پدیده با جدیت برخورد شود اما وقتی پای سلامت مردم به میان می‌آید این مسئله به مراتب حساس تر و حیاتی تر می شود بنابراین متولیان امر باید با جدیت و حساسیت بیشتری با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور برخورد کنند.

همچنین در این جلسه، سید احمد احمدی‌زاده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت : اولویت ستاد مرکزی، متصل کردن و پیاده‌سازی سامانه‌ها و زیرسامانه‌های موجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و اتصال سامانه‌های الکترونیکی مرتبط به یکدیگر باعث ایجاد زنجیره تامین شفاف می‌شود.

وی با بیان این که هدف اصلی از ایجاد سامانه جامع انبارها، افزایش ریسک انبارش و نگهداری کالای قاچاق در سطح کشور است، افزود: پس از پیاده‌سازی این سامانه، شناسایی کالای قاچاق به ویژه در حجم بالا و تجاری در انبارها و مراکز نگهداری کالا تسهیل می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه گفت: اولویت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون استان بر مبحث پیشگیری و فرهنگ‌سازی است و باید اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص مضرات استفاده از کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت محور قاچاق به عموم مردم داده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد کمیسیون استان شفاف‌سازی عملکردها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز می‌باشد و پس از ارزیابی عملکردها، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

احمدی‌زاده در پایان، پیشگیری از قاچاق سوخت را از اولویت‌های اصلی کمیسیون استان دانست و بر تشکیل کارگروه مربوطه و نظارت و کنترل لازم در حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار