ابعادی دیگر از پرونده قتل روزنامه نگار سعودی/ تماس تلفنی که «خاشقچی» را به وحشت انداخت

روزنامه واشنگتن پست از تماس تلفنی مشاور سابق ولیعهد عربستان با جمال خاشقچی که ترس و وحشت او را برانگیخت خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ - 24December 2018

تماس تلفنی که «خاشقچی» را به وحشت انداخت/مخالفت با دیدار بن سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در اکتبر ۲۰۱۷ یک تماس تلفنی از سوی سعود القحطانی مشاور سابق ولیعهد عربستان و یکی از عوامل ترور خاشقچی دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، القحطانی در جریان این تماس تلفنی خطاب به خاشقچی اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقاله‌های وی را در روزنامه‌های خارجی دنبال می‌کند. این مکالمه تلفنی ترس و وحشت خاشقچی را به دنبال داشت؛ چرا که وی متوجه شد همچنان زیر نظر نظام حاکم عربستان زندگی کرده و ولیعهد تمام مقاله‌ها و کلمات نوشته شده از سوی خاشقچی را رصد می‌کند.

یکی از دوستان خاشقچی که در زمان این مکالمه تلفنی در آنجا حضور داشت، تاکید کرد که دست خاشقچی در حین مکالمه می‌لرزید. وی تاکید کرد که خاشقچی از زندانی شدن می‌ترسید و اصلا مسأله ترور به ذهنش خطور نمی‌کرد.

بعد از گذشت یک سال از این مکالمه تلفنی، خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد.

واشنگتن پست نوشت که علیرغم مقاله‌های خاشقچی علیه عربستان، وی همچنان دوستدار این کشور بود. او تلاش می‌کرد تا برای تأسیس یک مرکز پژوهشی برای بهبود وجهه عربستان در جهان حمایت مالی ریاض را جلب کند. خاشقچی با سفیر عربستان در آمریکا نیز در ارتباط بوده و او را در جریان فعالیت‌هایش قرار می‌داد.

روزنامه واشنگتن پست از نخستین تلاش برای بازگرداندن خاشقچی به عربستان پرده برداشت. «عواد العواد» وزیر رسانه عربستان با ارسال پیامی به خاشقچی به وی ابلاغ کرد که محمد بن سلمان قصد دیدار با او را در ریاض دارد، اما خاشقچی با بازگشت به عربستان مخالفت کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار