سردار وحیدی:

دست‌یابی ایران به تکنولوژی موشک‌های نقطه‌زن در تصور غربی‌ها نمی‌گنجید

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دست‌یابی به تکنولوژی موشک‌های نقطه‌زن توسط ایران موضوعی است که غرب تصور آن را هم نمی‌کرد.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ - 24December 2018

غرب تصور نمی‌کرد ایران به موشک‌های نقطه‌زن دست یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در اولین همایش و نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشگران وظیفه که صبح دوشنبه در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم؛ انقلابی که الگو و مبنای حرکتی انجام موضوعات علمی است.

سردار وحیدی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی عمر خود دستاورد‌های بزرگ علمی متعددی داشته است؛ به عنوان مثال در تولید علم نانو در رتبه چهارم و در عرصه دانش هسته‌ای در رتبه دهم دنیا قرار داریم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: همچنین در رشته زیست‌فناوری در جایگاه اول منطقه و پانزدهم دنیا هستیم. در عرصه هوافضا نیز جزو ۱۰ کشور اول هستیم و به لحاظ جایگاه علمی در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه هفدهم را در اختیار داریم

وی ادامه داد: این جایگاه‌های علمی در حالی حاصل شده که از همان روز اول پیروزی انقلاب تا کنون در معرض انواع فشارها و تحریم‌ها قرار داشته‌ایم که در این رابطه می‌توان به حرکت‌های تجزیه‌طلبانه تا کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم‌های امروز که از آن به‌عنوان تحریم‌های فلج‌کننده یاد می‌کنند، اشاره کرد.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه روزی در تهران شاهد ۳۰۰ عملیات توسط منافقین بودیم، بیان کرد: علی‌رغم اعمال تمام تحریم‌های همه‌جانبه و فشار‌های بی پایان علیه انقلاب اسلامی، به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دست یافتیم؛ مانند دست‌یابی به تکنولوژی موشک‌های نقطه‌زن که غرب تصور آن را هم نمی‌کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: البته تمام این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمد که برای به دست آوردن آن‌ها از تمام ظرفیت‌های خود استفاده نکردیم؛ یعنی با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و کمبودها، چنین موفقیت‌هایی حاصل شده، به نحوی که همین مقدار موفقیت، نگرانی‌های دنیای سلطه‌گران را موجب شده است.

وی عنوان کرد: چنانچه نخبگان در نظام پیوسته‌ای با هم ارتباط پیدا کنند و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند به طور حتم دنیا بیش از پیش در برابر پیشرفت‌های ایران سر تعظیم فرود می‌آورَد.

سردار وحیدی گفت: غربی‌ها از یک طرف به بهانه‌هایی ایران را متهم می‌کنند و از طرف دیگر به دنبال جذب و بکارگیری پژوهشگران و نخبگان کشورمان هستند!

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار