امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

آمریکایی‌ها توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به ورود یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس گفت: حضور این ناو برای ما اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا نمی‌تواند اقدامی علیه ما انجام دهد.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 24December 2018

/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در دافوس آجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران در واکنش به ورود یک ناو آمریکایی به خلیج فارس و تبلیغات صورت گرفته در این زمینه، اظهار داشت: پاسخ نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی این است که ما بیدی نیستیم که با این باد‌ها بلرزیم. این ناو که 10 ماه در منطقه نبوده است، اما مشابه آن فراوان در این منطقه حضور داشتند.

دریادار سیاری ادامه داد: ما به هیچ هنوان اجازه نزدیک شدن آن‌ها را به آب‌های سرزمینی تحت حاکمیت‌مان نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: در خارج از آب‌های سرزمینی یعنی آب‌های آزاد هر کشوری می‌تواند بر اساس قوانین بین المللی دریانوردی کند؛ همانطور که ما می‌توانیم هر جا که آب‌های آزاد است، دریانوردی کنیم.

امیر سیاری گفت: حضور این ناو برای ما اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا نمی‌تواند اقدامی علیه ما انجام دهد. ما آنقدر آماده و دارای امکانات و تجهیزات لازم هستیم که بتوانیم در مقابل یک چنین تبلیغاتی بایستیم و مطمئناً آنان جرأت انجام اقدامی علیه ما را ندارند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: راهبرد ما شب‌حمله‌ای فکر کردن است؛ یعنی باید همواره آماده باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها