سردار موسوی:

عبور سالانه پنج میلیون مسافر از بازرسی‌های سپاه/ داعش تا کنون اقدامی در سطح فرودگاه‌های ایران انجام نداده است

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون مسافر از بازرسی‌های سپاه در فرودگاه‌های کشور عبور می‌کنند، گفت: تا امروز داعش به طور خاص اقدامی در سطح فرودگاه‌ها و هواپیما‌های ما انجام نداده است.
کد خبر: ۳۲۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 24December 2018

عبور سالانه پنج میلیون مسافر از بازرسی‌های سپاه/ نهایت احترام را به مسافران هواپیمایی کشور می‌گذاریمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «صفرعلی موسوی» فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی عصر دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت در پیش بودن سالروز تاسیس این یگان حفاظتی سپاه، اظهار داشت: سالانه بیش از پنج میلیون مسافر از بازرسی‌های سپاه در فرودگاه‌های کشور عبور می‌کنند؛ مسافرانی که هر کدام دارای عقاید و آداب مختص خود هستند.

وی با بیان اینکه سپاه حفاظت هواپیمایی در بحث پیشگیری با استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و سیستم‌های امنیتی استاندارد به شکلی عمل کرده که در آسمان اتفاقی نیافتد، افزود: در برخی کشورها مباحث اخلاقی در زمینه‌های مربوط به پیشگیری رعایت نمی‌شود که این امر باعث ناراحتی و شکایت مسافران هوایی آن کشورها شده است؛ ولی ما در مواجهه با مسافران، نه‌تنها نهایت احترام را رعایت می‌کنیم، بلکه از مردم می‌خواهیم که نظرات خود را هم بیان کنند.

سردار موسوی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه نمی‌توانند خودشان امنیت هواپیماها را تامین کنند، گفت: مثلا امروز در کویت، انگلیسی‌ها و در عربستان، اسرائیلی‌ها مسئولیت حفاظت هواپیمایی را بر عهده دارند در حالی که ما در بحث امنیت تمام نکات حفاظتی و‌ امنینی را خودمان انجام می‌دهیم و این باعث شد تا جزو کشورهایی قرار بگیریم که سازمان ایکائو، امتیاز «ممتاز» را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه در ۶۷ فرودگاه کشور ماموریت انجام می‌دهیم، تصریح کرد: ما در کنار بحث حفاظت هواپیمایی، بحث حفاظت از ارزش‌های انقلاب را نیز همواره در مأموریت‌های خود لحاظ می‌کنیم.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در ادامه با اشاره به مقابله با ریزپرنده‌ها، گفت: برخورد با ریزپرنده‌ها در حوزه ماموریتی سپاه فرودگاه قرار ندارد؛ البته نظرات خود را در کمیته امنیت هواپیمایی عنوان می‌کنیم. مأموریت مقابله با این‌گونه موارد در حوزه ماموریتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) است.

وی در خصوص تهدید داعش نیز عنوان کرد: در دهه ۶۰ بحث منافقین یک تهدید کلی بود و امروز داعش یک تهدید برای تمام حوزه‌هاست، اما تا امروز داعش به طور خاص اقدامی در سطح فرودگاه‌ها و هواپیما‌های ما انجام نداده است.

سردار موسوی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه درخواست ارائه آموزش دادند و به یکی دو کشور هم آموزش‌ها ارائه شده است، گفت: امنیت پروازهای بین‌المللی ایران به گونه‌ای قابل قبول است که وقتی هواپیماهای کشورمان در یکی از کشورهای اروپایی به زمین می‌نشیند، حساسیتی برای کشور میزبان ایجاد نمی‌کند؛ ولی در مقابل، وقتی هواپیماهای اسرائیل در کشوری اروپایی به زمین می‌نشیند، نیروهای امنیتی و حتی تانک در اطراف هواپیماها مستقر می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص تجهیزات مورد استفاده در ایجاد امنیت پروازهای داخلی و‌ خارجی هم گفت: هرچند تجهیزات امنیتی برای مبارزه با تروریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما غربی‌ها برای همین وسایل نیز محدودیت ایجاد می‌کنند به همین خاطر با برخی شرکت‌های داخلی مذاکراتی شده تا دستگاه‌های کمک بازرسی مورد نیاز ما را تامین کنند تا در برخی فرودگاه‌های کم حساس به صورت آزمایشی امتحان شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار