مشاور اسد: خروج آمریکا از سوریه یادآور فرار اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان است

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به تصمیم آمریکا برای خارج‌سازی نظامیانش از خاک این کشور، تأکید کرد: خاک این کشور به صاحبانش بازگردانده خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ - 25December 2018

مشاور اسد: خروج آمریکا از سوریه یادآور فرار اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی- رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مسئله احتمال خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از این کشور پرداخت و از آن به «فرار» تعبیر کرد.

شعبان با انتشار یادداشتی در روزنامه «الوطن» سوریه تحت عنوان «فرار» اعلام کرد: «از چند روز پیش که «ساره سندرز» سخنگوی کاخ سفید، خروج نیرو‌های آمریکا را اعلام کرد، تصویر سربازان اسرائیلی که از جنوب لبنان فرار می‌کردند و مزدوران خود را پشت سرشان جا می‌گذاشتند، از ذهنم خارج نمی‌شود».

وی با بیان این مطلب افزود: «مسئله مهم در این صحنه، تصویر مزدورانی است که اربابانشان آنان را رها می‌کنند و چند قرن و چند دهه رها می‌شوند و تا به امروز نیاموخته‌اند که وابستگی باید به خاک و تاریخ باشد، نه اربابی که با سلاح، پول و نگاه تبعیض‌آمیز می‌آید تا برخی از انسان‌های ضعیف صاحب خاک را قانع کند که برایشان حقوق، آزادی و کرامت رقم خواهد زد».

مشاور اسد ادامه داد: «آمریکایی‌ها چه امروز خارج شوند چه فردا و صرف‌نظر از تاریخش، شیوه و تضمین خروج آنان، بی‌گمان از سوریه فرار خواهند کرد و این خاک به صاحبان و اهل آن بازگردانده خواهد شد».

شعبان با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که تحرکات دشمنان طی دهه‌های گذشته در مناطق مختلف دنیا فاجعه‌بار بوده، گفت: این افراد به هر کشوری که حمله کردند، تاوان آن را پرداخت کردند و به شکست آنان منجر شد.

شعبان با تأکید بر اینکه پس از این جنگ‌ها، محور مقاومت توانسته است قدرت و توانمندی خود را افزایش دهد و نقش مهم‌تری در نقشه آینده ایفا کند، تصریح کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را از چند ماه پیش اتخاذ کرده، ولی اینکه اجرای آن چقدر به طول بینجامد، مبتنی بر واقعیت سیاسی، نظامی و اقتصادی پیچیده است.

این مسئول سوری در پایان خاطر نشان کرد: برخی «همچنان جرأت ندارند معادله را تغییر دهند و با خط درشت بنویسند که [آمریکایی‌ها] فرار کردند؛ زیرا ما ایستادگی کردیم و شکست خوردند؛ زیرا ما جانفشانی کردیم».

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار