برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص لشکر 41 ثارالله در سیستان و بلوچستان

نخستین یادواره شهدای غواص لشکر 41 ثارالله با حضور مسئولان کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 25December 2018
برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص لشکر 41 ثارالله در سیستان و بلوچستانبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده معظم شهدای غواص، نخستین یادواره شهدای غواص لشکر 41 ثارالله  در تالار فردوسی شهرستان زاهدان برگزار شد.
 
سردار «امان‌الله گشتاسبی» فرمانده سپاه سلمان  استان سیستان و بلوچستان در این مراسم  با اشاره به این مطلب که در طول انقلاب اسلامی فرزندان این مرز و بوم باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اظهار داشت: رحمت و درود خداوند متعال بر شهدای استان سیستان و بلوچستان شهیدانی چون میر‌حسینی، عالی که پرچمداران استان بودند و شهدای بسیج اعم از شیعه و سنی که میدان‌دار و پیش‌قدم در مجاهدت بودند تا سربلندی این نظام مقدس را به ارمغان آورند.

وی افزود: شهدای غواص، شیرمردانی بودند که در همه عملیات‌ها مختلف خط شکن بودند و امروز این مجلس برای گرامیداشتن یاد و خاطره دلاور مردی‌های آن‌ها برگزار شده است.

گشتاسبی ادامه داد: وظیفه داریم از همه کسانی که تلاش می‌کنند تا این یادواره‌ها در جامعه اسلامی ما همواره مانند نور بدرخشد و نورانیت آن جامعه را بیمه کند تشکر کنم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خطاب به خانواده شهدای حاضر در این یادواره افزود: همه شهدا برای ما عزیز هستند چه آن عزیزانی که اسم و رسم دارند و چه آن‌هایی که گمنام هستند، همیشه کسانی که در صف غواص وارد خط مقدم جنگ می شدند، صحنه جنگ را دگرگون می‌کردند و باعث تحول اساسی در جبهه‌ها می‌شدند.
 
وی ادامه داد: اگر نبود رشادت و دلاوری‌های آن‌ها معلوم نبود صحنه جنگ با چه دشواری‌هایی برای رزمندگان رقم می‌خورد، یاد و نامشان را گرامی می‌داریم و قدردان زحمات آن‌ها هستیم و دست خانواده‌های این شهیدان را به گرمی می‌فشاریم.
 
این مسئول با تاکید بر ادامه دادن راه و اهداف شهدا ابراز داشت: همه ما باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به شهدا و خانواده هایشان قدردان، وفادار باشیم چرا که شهدا به ویژه شهدای غواص در دفاع مقدس صحنه های بزرگ را ایجاد کرده‌اند.
 
سردار شفیعی فرمانده تیپ غواص لشکر ۴۱ ثارالله در این مراسم ضمن روایتگری از دوران هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: راهی که شهدا رفتند و زندگی کردند و آنچه که آن روز‌ها شاهد آن بودیم تفاوت فراوانی دارد با راه و روش ما، ولی اگر بخواهیم اسلام را حفظ بکنیم و نظام را حفظ بکنیم و امریکا پیش ما ارزشی نداشته باشد، باید  به همان راه و روش شهدا باز گردیم.
 
وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان ما به عنوان آینده سازان انقلاب اسلامی باید شهدا را بشناسند، راهشان را ادامه دهند وبفهمند.
 
این مسئول با تاکید بر این مطلب که راهی را که شهدا رفته اند با راه ما خیلی تفاوت دارد افزود: اگر بخواهیم اسلام، نظام را حفظ کنیم و از هیچ قدرتی نترسیم باید راه شهدا را که بر گرفته از اخلاق و احکام بوده را ادامه دهیم.
 
شفیعی ادامه داد: ماموریت ما در دفاع مقدس مسائل اخلاقی بوده و شجاع‌ترین رزمندگان ما در این دوران جوانان سیستانی و بلوچستانی بوده‌اند و امروز همه ما رسالت داریم پیام شهدا را که احکام و اخلاق است را  اجرایی کنیم و بدانیم با منطق و این پیام در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.
 
در پایان از 21 خانواده معظم شهدای غواص لشکر 41 ثارالله و رزمندگان این لشکر تقدیر و تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار