سردار رحیمی در جمع خبرنگاران:

دستگیری 572 سارق و مالخر در طرح رعد 20 / پاکسازی مناطق آلوده تهران در دستور کار پلیس

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه پلیس در حوزه‌های مختلف نقاط آلوده تهران مانند تقی‌آباد، خلازیر، شوش و هرندی را تحت نظر دارد، گفت: پلیس با جدیت به دنبال این است آلودگی را از سطح این محلات پاک کند.
کد خبر: ۳۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 25December 2018

پاکسازی محله‌های تقی‌آباد، خلازیر، شوش و هرندی در دستور کار پلیس/ دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در رعد ۲۰به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای بیستمین طرح رعد در پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در این طرح از ظرفیت و توان همه کلانتر‌ی‌ها استفاده شده است، اظهار داشت: در این مرحله از طرح، 261 حکم با هماهنگی مقامات قضایی اخذ شد و در بازرسی از این محل‌ها 572 سارق و مال‌خر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص اموال مکشوفه، گفت: در طرح رعد 20،  189 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است؛ همچنین 998 پرونده برای مجرمان، سارقان و مال‌خران تشکیل شد و مورد پی‌جویی پلیس هستند.

سردار رحیمی افزود: هفت هزار و 600 انواع اموال مسروقه کشف و ضبط شده است و ۱۹ باند سارق منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه 84 درصد مالکان اموال مکشوفه شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی اموال مکشوفه بیش از هفت میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: متاسفانه 238 نفر از سارقان دارای سابقه هستند و تعداد سرقت از 2 الی 30 بار دارند؛ همچنین 334 نفر نیز برای بار اول اقدام به سرقت کرده‌اند. در این مرحله هشت قبضه سلاح شکاری و 69 قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق گفت: همچنین در این طرح 67 هزار قلم کالای قاچاق به ارزش ریالی سه میلیارد و 300 میلیون ریال کشف و ضبط شده است و در کل ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه سرقتی و کالای قاچاق 11  میلیارد و 300 میلیون تومان است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای بیستمین طرح رعد گفت: طرح رعد با جدیت و حساسیت دنبال می‌شود و خوشبختانه محصول اجرای این طرح به لطف خدا و تلاش همکارانم ایجاد امنیت با ثبات و کاهش محسوس جرائم خشن و سازمان‌یافته است.

وی ادامه داد: پلیس سازمان جرم و جنایت و مجرمان را با اجرای این طرح‌ها بر هم زده است و عملیات ما در برخورد با سارقان و مال‌خران عملیاتی آفندی و جدی ست و از همین امروز برای اجرای طرح بعدی رعد آماده می‌شویم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس در حوزه‌های مختلف نقاط آلوده تهران مانند تقی‌آباد، خلازیر، شوش و هرندی را تحت نظر دارد، گفت: پلیس با جدیت به دنبال این است آلودگی را از سطح این محلات پاک کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های جدید برای جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران گفت: ما به همه مردم تهران قول می‌دهیم که تا قبل از عید در صورت آماده‌ شدن بسترهای لازم سطح شهر تهران را از لوث معتادان پاکسازی کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص افرادی که برای اولین بار مرتکب سرقت می‌شوند، گفت: وجود افراد جرم اولی در سرقت‌ها از مواردی است که باید سازمان‌های مختلف به آن ورود کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آن بیندیشند.

سردار رحیمی گفت: با فراهم آوردن فضای اشتغال و کار می‌توان از وقوع این جرائم پیشگیری کرد؛ البته گرانی‌هایی ناخواسته می‌تواند یکی از عوامل بروز سرقت باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار