پیام تسلیت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجاهدی نام‌آشنا در مبارزه علیه صدام و رژیم ستمشاهی بود

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی، عنوان کرد: مبارزات آن مرحوم علیه صدام جنایتکار و رژیم ستم‌شاهی سبب شد تا از او به‌عنوان مجاهدی نام‌آشنا علیه مستکبرین یاد شود.
کد خبر: ۳۲۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ - 25December 2018

آیت الله هاشمی شاهرودی مجاهدی نام آشنا در مبارزه علیه صدام و رژیم ستمشاهی بودبه گزارش دفاع پرس از قم، متن پیام تسلیت مجمع عمومی جامعه مدرسین به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون.

قال رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله): إذا مات العالم ثلم فی‌الإسلام ثلمة لایسدّها شیء إلی یوم القیامة

ضایعه مولمه ارتحال فقیه و مرجع مجاهد حضرت آیت‌الله‌العظمی هاشمی شاهرودی (رحم الله علیه) موجب تأثر و تألم شدید شد.

آن مرحوم ازجمله عالمان برجسته و فعال در دو عرصه جهاد و اجتهاد بود که با هوش سرشار همراه با همت و تلاش در فراگیری علوم اسلامی و تلمّذ در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی (ره)، خویی و شهید صدر (قدس الله اسرارهم) مراتب علمی را به‌سرعت طی کرد تا با کوشش فراوان در حوزه‌های مقدسه علمیه قم و نجف، به فقیهی زبردست و نوگرا، نائل شد.

مبارزات آن مرحوم علیه صدام جنایتکار و رژیم ستم‌شاهی سبب شد تا از او به‌عنوان مجاهدی نام‌آشنا در دوران مبارزه علیه طاغوت و مستکبرین، یاد شود. خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناصب مختلف ازجمله فعالیت‌های آن عالم برجسته در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و مسئولیت‌های سنگین و عضویت در جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری چهره خدوم و درخشان ایشان را در یاد‌ها زنده می‌کند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضایعه مولمه ارتحال فقیه و مرجع مجاهد حضرت آیت‌الله‌العظمی هاشمی شاهرودی (ره) را به محضر شریف امام عصر (عج)، مراجع عظام تقلید به‌ویژه رهبر معظم انقلاب (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، ملت عزیز ایران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید.

حشره الله مع أولیائه وأدخله فی قرب أحبائه محمد وآله الطاهرین (صلوات الله وسلامه علیهم أجمعین)».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها