سردار دهقان:

"ایران باوری" در حال تحقق است/ رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد

وزیر دفاع کشورمان در دیدار وزیر دفاع عمان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرا منطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، "ایران باوری" در حال تحقق است.
کد خبر: ۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲ - 17September 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در دیدار حارب البوسعیدی وزیر دفاع عمان طی سخنانی با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن دوستی میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، سفر اخیر سلطان قابوس به تهران و همچنین روابط خوب و دوستانه دو کشور در حوزه ها و سطوح مختلف بر گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور تأکید کرد.


وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه ما و شما و همه کشورهای دوست، برادر و همسایه در یک محیط مشترک زندگی میکنیم، تأکید کرد: منطق حکم میکند تا همه کشورها از صلح، ثبات و آرامش بهرهمند باشند.


سردار دهقان با اشاره به اینکه امنیت وارداتی منجر به امنیت پایدار در منطقه نخواهد شد تأکید کرد، امنیت پایدار صرفاً از طریق همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه بر پایه اعتمادسازی و حسن هم جواری قابل تحقق است.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران مناسبات دفاعی ایران و عمان را الگویی از یک تعامل سازنده و ثمربخش ذکر کرد و افزود: باید تلاش کنیم این روند به سایر کشورهای منطقه نیز تعمیم یابد.


سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرا منطقهای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، "ایران باوری" در حال تحقق است.


وزیر مسئول در امور دفاعی عمان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران روابط دفاعی ایران و عمان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و با اشاره به سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران دو کشور همواره اهتمام ویژه ای به این روابط داشته و بر تقویت آن در راستای منافع و خواسته های دو کشور تأکید کردند.
 

حارب البوسعیدی با ابراز رضایت از بازدید خود از نمایشگاه توانمندی های دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: به خاطر دستاوردهای بزرگ و پیشرفته و موفقیت هایی که نیروهای شایسته ایرانی در صنعت دفاعی به دست آورده اند به شما تبریک و تهنیت عرض میکنم.


وزیر مسئول در امور دفاعی عمان شرایط منطقه را بسیار پیچیده توصیف کرد و با اشاره به بحران سوریه بر حل و فصل این بحران از طریق سیاسی تأکید کرد.


وی در پایان با دعوت از سردار دهقان برای سفر به عمان، گفت: ما مصمم هستیم مناسبات دفاعی ایران با عمان را بیش از پیش گسترش دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار