هشدار پلیس درباره قرعه‌کشی‌های خانگی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در خصوص «کلاهبرداری در قرعه‌کشی‌های خانگی» به شهروندان هشدار داد و گفت: به افرادی که پیشنهاد تاسیس صندوق خانگی را می‌دهند و شما شناخت کافی در مورد آنان ندارید هرگز اعتماد نکنید.
کد خبر: ۳۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 26December 2018

هشدار پلیس درباره قرعه کشی‌های خانگیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «محمدرضا اکبری» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی  در تشریح این خبر اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی خود تصمیم به راه‌اندازی صندوق‌های خانگی می‌کنند که این روش سال‌هاست در بین برخی عموم، اقوام نزدیک و شهروندان مرسوم است.

وی افزود: در مواقعی برخی افراد شیاد و کلاهبردار با انجام تکنیک مهندسی اجتماعی خود را به این خانواده‌ها نزدیک و با وعده قرعه کشی خانگی و پرداخت وام، وجوه مردم را جمع آوری و پس از مدتی متواری می‌شوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: این افراد در پوشش همسایه، دوست، آشنا و... به افراد نزدیک و با پرداخت وام به تعداد اندکی از اعضاء اعتماد آنان را جلب می‌کنند، اما به یکباره متواری و موجب ضرر و زیان به دیگر اعضاء یا شهروندان می‌شوند.

سرهنگ اکبری با هشدار به مردم توصیه کرد: به افرادی که پیشنهاد تاسیس صندوق خانگی می‌دهند و شناخت کافی در مورد آنان ندارید، هرگز اعتماد نکنید؛ چرا که پرداخت وام به تعدادی از اعضاء به جهت اعتمادسازی از روش‌های مرسوم کلاهبرداری می‌باشد. بنابراین، مراقب این گونه افراد شیاد باشید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار