پایگاه النهرین:

ارتش عراق به پیشروی‌های خود در صلاح الدین ادامه می دهد

منابع عراقی از ادامه پیشروی های ارتش عراق در استان صلاح الدین و آزاد سازی چند روستای جدید در این استان خبر دادند.
کد خبر: ۳۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 29October 2014

ارتش عراق به پیشروی‌های خود در صلاح الدین ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه النهرین، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فرماندهی عملیات صلاح الدین به پیشروی های خود به منطقه بیجی ادامه داد و طی عملیاتی بازدارنده موفق به پاکسازی روستای الحجاج و البو طعمه شد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات با حمایت قوی نیروی هوایی عراق و نیروهای پیشمرگه و پلیس حاصل شد.در این عملیات بیش از 300 تروریست داعش که در میان آنها تعدادی تروریست خارجی دیده می شود به هلاکت رسیدند و 18 خودرو بمب گذاری شده و 115 بمب از سوی نیروهای امنیتی خنثی شد.

یک منبع امنیتی در استان الانبار از دفع حمله داعش به منطقه 35 در غرب الرمادی در استان الانبار خبر داد و افزود: در این عملیات شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.همچنین در منطقه الخزرج در الدولاب در الانبار نیز نیروهای امنیتی عراقی طی عملیاتی 15 تروریست را به هلاکت رساندند.

غانم الحسینی رئیس پلیس کربلا اعلام کرد: اوضاع امنیتی و شرایط کنونی تلاش های زیادی را طلب می کند. ما از شهروندان می خواهیم که خودرو، موتور سیکلت و دیگر وسایل نقلیه خود را در خیابان ها یا نزدیک مراکز دولتی پارک نکنند. تدابیر امنیتی خاصی به اجرا درآمده است و این اقدامات در بسیاری از نواحی ضروری است. بسیاری از مظنونان بازداشت شده اند و خودروهایی کشف و ضبط شده است.طی روزهای آینده تدابیر ویژه ای اتخاذ خواهد شد.

عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی عراق موفق به تسلط بر جاده ارتباطی تکریت-بیجی شدند.این عملیات با هماهنگی نیروهای امنیتی و مبارزه با تروریسم و با پوشش هوایی انجام شد. یگان های مهندسی تخریب اقدام به خنثی سازی و ده ها بمب کار گذاشته شده در این جاده کردند تا برای عبور خودروهای امنیتی کاملا امن شود.

یک منبع امنیتی در نینوا اعلام کرد: آمار حملات هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی روز گذشته به مراکز داعش در بوابه الشام در غرب موصل 48 کشته و26 زخمی از داعش و 14 غیر نظامی است.

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ژنرال لوید اوستن فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در دیدار با محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق ضمن آرزوی موفقیت برای الغبان در اجرای ماموریت های خود از حمایت آمریکا از عراق در مقابله با داعش خبر داد.

وی وعده داد که به عراق برای بالا بردن توان تسلیحاتی و انسانی خود کمک کند و خواستار بازسازی ساختارهای دستگاه پلیس در مناطق تحت اشغال داعش شد.

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار خواستار کمک های ضروری برای مقابله با داعش شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق نیز با صدور بیانیه ای از دیدار خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور با ژنرال لوید اوستن فرمانده نیروهای مرکزی و هیئت همراهش خبر داد و اعلام کرد: طرفین در این دیدار حمایتهای نظامی و لجستیکی و تبادل نظامی و حمایت از نیروهای مسلح عراق در جنگ علیه داعش را مورد رایزنی قرار دادند.

اوستن در دیدار با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز گفت: بدون کمک به مردم در موصل و الانبار پیروزی حاصل نمی شود و این میسر نمی شود مگر اینکه اطمینان آنها جلب شود و به همه حقوق خود برسند.

انتهای پیام/ک.ف.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار