فرمانده ارشد آمریکا:

شاهد پیروزی نظامی در افغانستان نخواهیم شد

فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان ضمن رد امکان پیروزی نظامی آمریکا در افغانستان گفت که جنگ در این کشور تا زمان حاصل شدن یک توافق سیاسی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۲۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ - 27December 2018

شاهد پیروزی نظامی در افغانستان نخواهیم شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت: طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا که وارد هجدهمین سال خود شده است با پیروزی نظامی برای پنتاگون پایان نخواهد یافت.

میلر در پاسخ به پرسش «سی. ان. ان» درباره اینکه آیا جنگ افغانستان به بن‌بست رسیده، گفت: این جنگ تا تحقق یک توافق سیاسی ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی افزود: دو طرف وجود دارند که با یکدیگر در حال جنگ هستند و در شرایط کنونی هیچکدام از آن‌ها به پیروزی نظامی دست پیدا نمی‌کند.

«جان بس» سفیر آمریکا در افغانستان نیز درباره روند صلح افغانستان خاطرنشان کرد: ما امروز فرصتی داریم تا ببینیم آیا واقعا دستیابی به یک توافق سیاسی ممکن است که 6 یا 12 ماه گذشته نداشتیم.

وی افزود: نمی‌دانیم اگر موفق خواهیم بود. باید ببینیم اگر طالبان مایل است به خواسته عمیق مردم افغانستان برای صلح پاسخ دهد.

ژنرال میلر درباره عملکرد نیرو‌های امنیتی افغان نیز گفت: از عملکرد نیرو‌های امنیتی افغان خرسند هستم. این جنگ افغان‌هاست. حمایت قاطع از آن‌ها حمایت کرده و وظیفه توانمندسازی آن‌ها را دارد، اما اشتباه نکنید رهبری جنگ با افغان‌ها است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار