نظرات مخالفان و موافقان حضور نیلی در وزارت علوم

در حالی صبح امروز جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم برگزار شد که طبق روال همیشگی تعدادی از نمایندگان در قالب مخالف و موافق در برابر این انتخاب به تعیین موضع پرداختند.
کد خبر: ۳۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 29October 2014

نظرات مخالفان و موافقان حضور نیلی در وزارت علوم

به گزارش خبرنگار پارلمانی " دفاع پرس "، در حالی صبح امروز جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات برگزار شد که طبق روال همیشگی تعدادی از نمایندگان در قالب مخالف و موافق در برابر این انتخاب به تعیین موضع پرداختند.

اگر فکر میکنید نیلی  گزینه اصلی نیست به وی رای دهید

بر همین اساس نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، در موافقت با معرفی وی گفت: اگر فکر میکنید نیلی احمدآبادی گزینه اصلی نیست به وی رای دهید تا گزینه اصلی باشد.

مهرداد لاهوتی اظهار داشت: مخالفان میگویند دانشگاه جای کار سیاسی نیست، اما سوال بنده این است از کجا میدانید که آقای نیلی احمدآبادی میخواهد در دانشگاهها کار سیاسی کند؟

وی ادامه داد: یکی از همکاران در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت که وی در جریان فتنه سکوت کرده است. سکوت واقعا به معنای دست داشتن در فتنه است؟ مگر میشود آقای روحانی وزیری را معرفی کند که وی در فتنه نقش داشته باشد؟

نماینده لنگرود در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از نمایندگان نیز خطاب به وزیر پیشنهادی گفت که آیا تا به حال در جبهه یک بسیجی در کنار شما به شهادت رسیده است؟ که بنده میگویم در جبهه تک تیرانداز بودم، آیا همه باید تک تیرانداز میشدند و نیاز به فرمانده نداشتیم؟

لاهوتی، نیلی احمدآبادی را جزو فرماندهان جنگ معرفی کرد و گفت: آیا در جنگ همه باید کلاش در دست میگرفتند؟ اینطور نیست. همه در جنگ نقش داشتند حتی مردمی که در شهرها بودند.

دانشگاه مبداء تحول در کشور است و باید آرامش داشته باشد

در ادامه این جلسه حجتالاسلام نبویان در مخالفت با رای اعتماد به نیلی احمدآبادی اظهار داشت: دانشگاه مبداء تحول در کشور است و باید آرامش داشته باشد. کسانی که خودشان منشاء اغتشاش در دانشگاه هستند، نمیتوانند منشاء آرامش باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بنده از دو جهت میخواهم به برخی مسائل در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم اشاره کنم.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم، عدم توجه به ارزشهای اسلامی در زمان مدیریت آقای نیلی بر پردیس دانشکدههای فنی تهران است.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه ادامه داد: در زمانی که آقای نیلی احمدآبادی ریاست پردیس دانشکدههای فنی  تهران را برعهده داشت، خانمی در زیرمجموعه وی کار میکرد که او علاوه بر اینکه حجاب کامل را رعایت نمیکرد، با مردان نامحرم نیز دست میداد.

نبویان تاکید کرد: در زمان مدیریت آقای نیلی، دختر و پسر در ورزشگاه با هم ورزش میکردند. اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه نمونهای از این اردوهایی است که در زمان ریاست وی بر پردیس دانشکدههای فنی تهران برنامهریزی شده بود.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات و برگزاری اردوهای مختلط در زمان ریاست وی بر پردیس دانشکدههای فنی تهران، علیرغم مخالفتهای مقام معظم رهبری انجام شده است گفت: در این زمان به اندک بهانهای برای کارهای مختلط دانشجویی مجوز داده میشود که البته عناوینی از قبیل پایان و آغاز سال تحصیلی و جشنواره رایانهای و یا کنسرت موسیقی را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در زمان ریاست نیلی احمدآبادی در پردیس دانشکدههای فنی تهران اردوهای تفریحی مختلط برای دانشجویان برگزار میشود، افزود: در زمان ریاست وی کتبی از روشنفکرانی که علیه دین مطلب نوشتهاند، به کتابخانههای زیرمجموعه این پردیس دانشگاهی تزریق میشود.

نبویان ادامه داد: بنده معتقدم که دانشگاه مبدا تحول در کشور است و دانشگاه زمانی میتواند تحول ایجاد کند که اساتید و نخبگان آن در دانشگاه آرامش داشته باشند و به تولید علم بپردازند و در تکنولوژی نیز موجبات رشد کشور را فراهم کنند، بنابراین طبیعی است که آرامش لازمه اساسی تولید علم در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه اگر عدهای بخواهند آرامش در دانشگاهها را با اقدامات سیاسی  بر هم بزنند، خیانت به حقوق دانشگاهیان کردهاند، افزود: بنده گلهای دارم و آن این است که با وجود اینکه در دولت شعار اعتدال داده میشود اما اولین شخصی که برای تصدی وزارت علوم معرفی میشود، میلی منفرد است به طوری که خودش میگوید که در تحصنی که در اغتشاشات دانشگاه پس از فتنه بود، بوده و دستگیر شده است و به واسطه عدهای آزاد شده است. آیا کسانی که خودشان منشاء اغتشاش در دانشگاه هستند، میتوانند منشاء آرامش باشند؟

نیلی احمدآبادی در سخنان خود به ابهامات و فتنه ۸۸ پاسخ دهد

در ادامه این جلسه جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: نیلی احمدآبادی در سخنان خود به ابهامات و فتنه ۸۸ پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: هر کسی که قرار است رئیس دولتی بشود باید تیمش را خودش انتخاب کند و رؤسای قبلی دولت نیز همین کار را کردند.

وی ادامه داد: ممکن است سؤال شود در این میان نقش مجلس چیست؟ نقش مجلس این است که اگر کسی با اصول کلی مغایرت داشت با وی مخالفت کند. اما بنده میپرسم از صبح چه دلیل متقنی ارائه شد که آقای نیلی احمدآبادی شایسته صندلی وزارت علوم نیست؟

نماینده مردم رشت در مجلس، نیلی احمدآبادی را از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب دانست و گفت: حضور در سپاه و همکاری با شهید تهرانی و حضور در نیروی هوایی سپاه و مهمتر از همه از جنس دانشگاه بودن ویژگیهای وزیر پیشنهادی علوم است.

جعفرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: جالب است که انتظار دارند آقای نیلی احمدآبادی پاسخ همه حرفها را بدهد در حالیکه هر فرد باید نسبت به سخنان خودش پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه نیلی احمدآبادی 4 ماه بدون کمترین حاشیه دانشگاه تهران را اداره کرده است، گفت: اینکه از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران حرف به میان آمد باید بگویم رئیس این پردیس از دولت قبل بوده که با هیاهو اجازه جابجایی وی را ندادند.

نماینده مردم رشت درمجلس اضافه کرد: تعدادی از دوستان به سوابق آقای نیلی احمدآبادی اشاره کردند در حالیکه بسیاری از وزرا زمانی که در کشور در پست مدیریتی قرار گرفتند سوابقشان در همین حد بوده است.

جعفرزاده با اشاره به اظهارات حسامالدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: فردی شب گذشته مطالب اشتباهی را گفت که رئیس جمهور باید این مطالب را اصلاح کند اما آیا آقای نیلی احمدآبادی باید جواب آن را بدهد؟

وی با اشاره به اداره وزارت علوم توسط سرپرست گفت: در حال حاضر دانشگاهها رها شده است. فرجیدانا استیضاح شد و همه باید به رای مجلس احترام بگزارند اما آقای نجفی با سرپرستی و اختیارات محدود نمی تواند وزارت علوم را به خوبی اداره کند و این وزارتخانه نباید با سرپرست اداره شود.

نماینده مردم رشت اضافه کرد: آقای نیلی احمدآبادی از روزی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد همه نمایندگان محترم دانست و در تمام کمیسیونها حضور یافت و با نمایندگان صحبت کرد.

جعفرزاده در ادامه صحبتهای خود فتنه را خط قرمز نظام برشمرد و گفت: همه خط قرمز بودن فتنه را قبول داریم و آقای نیلی احمدآبادی نیز جایگاه خودش را درباره اتفاقات 88 بیان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: استدعای بنده با توجه به خروج نخبگان و رها شدن دانشگاهها این است که کمک کنیم وزارت علوم هر چه سریعتر ساماندهی شود و وقت مجلس صرف مسائل مهمتر شود. در حالیکه هنوز پاسخ متقنی برای افکار عمومی در جریان استیضاح فرجیدانا پیدا نکردیم برای مردم سؤال پیش میآید که در ابتدای سال تحصیلی چرا دانشگاهها باید با سرپرست اداره شوند؟ پس بیایید کمک کنیم تا آقای احمدآبادی دانشگاهها را بتواند مدیریت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس به معرفی جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم پس از عدم رای اعتماد مجلس به میلیمنفرد اشاره کرد و گفت: اینها گلایههایی است که مجلس از دولت و مشاوران رئیس جمهور و خود رئیس جمهور دارد. آقای توفیقی سخنران اصلی تحصن دانشجویان است و به دروغ در این تحصن اعلام میکند که یکی از سران فتنه 24 میلیون رای آورده و نظام این رای را دستکاری کرده است.

نبویان در ادامه به معرفی فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس اشاره و تاکید کرد: آقای فرجی دانا همان افرادی که به دلیل حضور در فتنهها منشاء اغتشاش بودهاند، در وزارت علوم به عنوان معاون و مشاورش به کار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استیضاح فرجی دانا، دولت نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی میکند، خاطرنشان کرد: آقای نجفی در مرداد 88 و پس از سخنرانی رهبر انقلاب نامهای را امضا میکند و میگوید که نظام جمهوری اسلامی ایران وحشی است و مدارک آن موجود است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار