سرلشکر «سید یحیی صفوی»:

قدرت نفوذ ما تا مدیترانه رسیده است/ «تمدن نوین اسلامی» یکی از چالش‌های قدرت‌های جهان است

سرلشکر «صفوی» با تأکید بر این‌که با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قدرت نفوذ ما تا مدیترانه رسیده است، گفت: ما معتقدیم قدرتی که در مقابل فرهنگ و تمدن لیبرال خواهد ایستاد، فرهنگ و تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۳۲۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 27December 2018

قدرت نفوذ ما تا مدیترانه رسیده است/ «تمدن نوین اسلامی» یکی از چالش‌های قدرت‌های جهان استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرلشکر «رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم رونمایی از بازی «آتش‌بار» در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار داشت: سلام مقام معظم رهبری را به همه مردم آذربایجان عرض می‌کنم و خوشحالم که جسم و روح من با تبریز آمیخته شده است و افتخار می‌کنم که در مکتب آیت‌الله «قاضی» پرورش یافته و بزرگ شدم.

وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: امروز دنیا با بحران قدرت روبه‌رو است که اولین بحران جابجایی قدرت از غرب به شرق عالم است و به پیروی از آن منابع اقتصاد و فرهنگ نیز از غرب به شرق عالم در حال حرکت است.

فرهنگ نوین اسلامی هژمونی آمریکا را به‌هم ریخت

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: سه قدرت شرق عالم، هند، چین و انقلاب اسلامی هستند که آمریکایی‌ها از نظر اقتصادی با چین و از نظر نظامی با روسیه در چالش هستند.

وی افزود: چالش‌های دیگر، قدرت پویایی سیاسی مردم جهان و افول قدرت آمریکاست که نمونه آن استعفای مقامات آمریکایی است و چند روز پیش نیز وزیر دفاع آمریکا به دلیل دستور «ترامپ» مبنی بر خروج از سوریه استعفا کرد.

سرلشکر صفوی چهارمین چالش قدرت‌های جهان را فناوری نوین دانست و گفت: ما در حال حاضر به سمت فناوری‌های نوین در حرکت هستیم، اما خوشبختانه پنجمین چالش قدرت یعنی تمدن و فرهنگ نوین اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و هژمونی آمریکا را به هم ریخت.

وی ادامه داد: فرهنگ آمریکا لیبرال دموکراسی غرب است و ما معتقدیم قدرتی که در مقابل فرهنگ و تمدن لیبرال خواهد ایستاد، فرهنگ و تمدن اسلامی است.

قدرت نفوذ ما تا مدیترانه رسیده است

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس با تاکید بر این‌که مرحله اول فرهنگ و تمدن‌سازی در دوره صفویه از تبریز شکل گرفت، تصریح کرد: دومین مرحله نیز با رهبری امام خمینی (ره) و در حال حاضر با رهبری مقام معظم رهبری رخ داده و قدرت نفوذ ما تا مدیترانه رسیده است.

وی افزود: ما می‌خواهیم این نفوذ فرهنگی را به سرمایه تبدیل کنیم که برای آن باید از هنر‌های دیجیتال کمک بگیریم، البته به برکت خون شهداست که ما این قدرت و ظرفیت را در جهان ارائه می‌دهیم.

شهید «شفیع‌زاده» از نظر قدرت فکری، انسانی فوق‌العاده بود

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شهید «حسن شفیع‌زاده» گفت: در «فتح‌المبین» عراقی‌ها را از پشت محاصره کردیم و توپخانه‌های‌شان را گرفتیم و من شهیدان «شفیع‌زاده» و «تهرانی مقدم» و آقای «زلفی» را برای آموزش نیرو‌های توپخانه فرستادیم.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های شکست ما در عملیات «بدر» و «خیبر»، نبود پشتیبانی توپخانه بود، اما در سال ۶۴ با کمک شهید «شفیع‌زاده» جاده‌ای احداث و ۵۰ گردان توپخانه احداث شد و زمانی‌که بیش از ۱۵ لشکر دشمن به ما حمله کردند، توسط توپخانه شهید «شفیع‌زاده» به هلاکت رسیدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یکی از عوامل پیروزی ما در جبهه «فاو» نیز طرح‌ریزی قدرتمندانه توپخانه توسط شهید «شفیع‌زاده» بود، این شهید بزرگوار از نظر قدرت فکری انسانی فوق‌العاده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها