نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

بدترین توشه قیامت برای کسی است که به مردم ظلم می‌کند

آیت‌الله سید رحیم توکل با بیان اینکه بدترین توشه فردای قیامت برای کسی است که به مردم ظلم کرده است، گفت: مسوولان ناکارآمد استعفا دهند.
کد خبر: ۳۲۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ - 27December 2018

مسئولین بی لیاقت کناره گیری کنند / بدترین توشه قیامت برای کسی است که به مردم ظلم می کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای دهستان «انارور» و روستای «سنگ سر» نوشهر با بیان اینکه خداوند ستارالعیوب است، از قیامت به عنوان تبلی السرائر یاد کرد و اظهار داشت: قیامت روز وانفساه بوده و از آن به «فزع اکبر»، «هول عظیم» و «زلزله عظیم» در قرآن یاد شده است و تکان قیامت، تکان عظیمی است که عملکردها را معلوم می‌کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: ورود ما به جهنم حتمی است و بیرون آمدن از آن منوط به داشتن تقواست و اگر در دنیا تقوا پیشه نکنیم، قیامت روز غضب و گرفتاری ما خواهد بود.

آیت‌الله سید رحیم توکل با بیان اینکه طبق آیات الهی انسان در خسران است، برگزاری یادواره‌های شهدا را برای رضای خدا دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم جایگاه افراد باتقوا را در نعیم دانسته و تقواپیشه‌گان در نعمت خدا متنعم هستند.

وی، «هاویه»، «جهیم»، «سعیر»، «سقر»، «لزا»، «حاتمه» و «جهنم» را  هفت طبقه جهنم عنوان کرد و گفت: طبق روایات، جهنم منطقه‌ای است که آن را «سقر» می‌نامند که طبقه چهارم جهنم و جایگاه جبارین و کسانی است که مردم از ظلم‌شان در امان نبوده و حق مردم را ادا نکردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با عنوان اینکه این افراد کسانی هستند که وقتی وارد صحرای محشر می‌شوند بوی گند و تعفن‌شان محشر را فرا می‌گیرد، ادامه داد: عده‌ای هم با چهره‌های نورانی وارد قیامت می‌شوند که نورانیت‌شان صحرای محشر را متحول می‌کند و اینها کسانی هستند که محبت الهی در دل داشته و با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن بوده و همه کارهایشان برای خدا بود.

توکل با اشاره به اینکه شهدا در میدان جنگ جان دادند و به شهادت رسیدند، ادامه داد: همچنین جانبازانی که روی ویلچرها هستند و هر روز شهید می‌شوند و از وضعیت خود گلایه و اعتراضی هم ندارند، افتخارشان این است که سلامتی‌شان، تکه‌ای از بدن‌شان را تقدیم خدا کردند.

وی با عنوان اینکه هم شهدا و هم جانبازان فردای قیامت با عزت و آبرو وارد محشر می‌شوند، اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید پاسخگوی اعمال و عملکردمان در قیامت باشیم که شرمنده خون این عزیزان نشویم.

توکل در ادامه با اظهار اینکه با هر قطره خون شهید که بر زمین می‌ریزد، گناهان وی پاک خواهد شد، افزود: در بیان علماء با ریخته شدن خون شهدا فقط گناهان حق‌الله پاک شده و حق‌الناس باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه کسانی که با دین و آبروی مردم بازی می‌کنند حق‌الناس سنگینی را مرتکب شده‌اند، تأکید کرد: مسئولینی که لایق مقام نیستند، بدانند که این مقام حق‌الناس دارد، هم عزت و هم ذلت می‌آورد پس از مقام خود کناره‌گیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای هر صندلی در مجلس، یکصد جوان به شهادت رسیدند، عنوان کرد: مسئولی که روی این صندلی می‌نشیند اگر نمی‌تواند حق مردم را ادا کند به میدان نیاید بهتر است؛ چراکه حقوقی که دریافت می‌کند غصبی و لقمه‌ای که می‌خورد حرام خواهد بود.

وی با اظهار اینکه کسب جایگاه و مقام دنیوی فریبنده بوده و جذبه و جلوه دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانند گره از کار مردم باز کرده و مشکلات را برطرف کنند به دنبال جایگاه‌ها نباشند بهتر است.

توکل با بیان اینکه بدترین توشه فردای قیامت برای کسی است که به مردم ظلم کرده است، افزود: کسی که نمی‌تواند گرانی‌ها را چاره کند جای خود را به افراد کاردان و توانمند بدهد.

وی با انتقاد از بی‌ثباتی بازار گفت: بی‌ارزش کردن پول ملی فاجعه است و اگر مسئله دین در میان باشد مشکلات مردم قابل حل است.

این مسئول با اشاره به گرانی اجناس و رشد قیمت‌ها افزود: با کاهش دلار نیز شاهد پایین آمدن قیمت اجناس نیستیم و این نشان دهنده بی‌ثباتی و بی‌تدبیری در مدیریت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار