آیت‌الله نجف آبادی:

ولایتمداری و دینمداری از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله شاهرودی بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ولایتمداری، دین مداری، خداباوری، توجه به حقوق مظلومان و مستضعفان از مهم‌ترین ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بود.
کد خبر: ۳۲۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ - 27December 2018

ولایتمداری و دینمداری از مهمترین ویژگی های آیت الله شاهرودی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز «پنج‌شنبه 6 دی‌ماه» در آیین بزرگداشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی که در مسجد سیدهای اراک برگزار شد، اظهار داشت: مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های این عالم برجسته باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام راحل با انقلاب اسلامی عزت، استقلال و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و کفران این نعمت‌های بزرگ خیانت به خود شهدا، مجاهدت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله نجف آبادی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امکان ساخت و تولید کوچکترین تسلیحات نظامی در کشور وجود نداشت، اما امروز به برکت مجاهدت‌های شهدای گرانسنگ و هدایت‌های حکیمانه امام راحل و رهبری، ایران از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظام است.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: اگرچه مسائل اقتصادی در اداره امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و افزایش قیمت‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده اما نباید همه مسائل را در رفاهیات مالی و اقتصادی خلاصه کرد و باید شکرگزار نعمت عزت و سربلندی کشور بود.

آیت‌الله نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی مسیر گسترش اسلام، بیداری اسلامی و احیای فرهنگ مقدس عاشورا را فراهم کرد و امروز تمام مسلمانان جهان با الگوی‌گیری از ارزش‌های انقلاب اسلامی مقابل یزیدان زمان صف آرایی می‌کنند و با مقاومت و ایثار از حقوق خود دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: ملت ایران باید همواره ایثارگری‌های شهدا و مجاهدت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشند و نباید با اقدامات و تفکرهای سطحی و بی اساس آب در آسیاب دشمن بریزند.

امام‌جمعه اراک اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بساط کمنیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم برچیده شده است.

آیت‌الله نجف آبادی گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های مختلفی با حمایت کشورهای استعمارگر ایجاد شد اما توطئه‌های دشمنان با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری خنثی شد و امروز نیز ملت ایران باید با الگوگیری از شهدا، جانبازان و ایثارگران دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: اگر امروز قوه قضائیه از اقتدار و قدرت فزاینده‌ای برخوردار است، نتیجه تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی همه مسئولان پیشین این قوه به خصوص مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی است. 

آیت‌الله نجف آبادی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از مجاهدان خدوم اسلام و اهل بیت (ع) در عراق و ایران بود و در این راه سه برادر ایشان نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سنگرهایی که حضور داشتند منشاء برکات بسیاری بودند و سیره این مجاهد نستوه باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله نجف آبادی بیان کرد: نظم و انضباط مهم‌ترین شاخصه مرحوم آیت‌الله شاهرودی در قوه قضائیه بود و بخش مهمی از قانون مجازات اسلامی و فقه جزای اسلامی در زمان ریاست ایشان در قوه قضائیه تدوین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار