زلزله در کابینه سعودی؛

وزیران خارجه، گارد ملی و اطلاع‌رسانی تغییر کردند

پادشاه عربستان سعودی فرمان فوری تغییرات در کابینه این کشور را صادر کرد که به موجب آن شماری از وزیران از جمله وزرای خارجه، اطلاع‌رسانی و گارد ملی برکنار شدند.
کد خبر: ۳۲۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ - 27December 2018

وزیران خارجه، گاردملی و اطلاع‌رسانی تغییر کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الجزیره، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی فرمان فوری تغییر در کابینه را صادر کرد. به موجب این تغییرات، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی برکنار شد.

«الجبیر» وزیر مشاور دولت در امور خارجه تعیین شده است. «الجبیر» از آوریل ۲۰۱۵ سه ماه پس از به قدرت رسیدن محمد بن‌سلمان، وزیر خارجه بود. 

«ابراهیم العساف» وزیر امور خارجه جدید عربستان سعودی شد. وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، یک سال پیش جزء بازداشتی‌های بن‌سلمان در هتل‌ «ریتز کارلتون» بود. او از ژانویه ۲۰۱۸ آزاد و به کار خود بازگشته بود.

«محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود»، سفیر ریاض در لندن از سمت خود برکنار شد.

به موجب این فرمان، «عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز» نیز به عنوان وزیر گارد ملی عربستان سعودی و «ترکی بن عبدالله الشبانه» به عنوان وزیر اطلاع رسانی منصوب شده‌اند.

همچنین «فیصل بن خالد» برکنار و به جای وی «ترکی بن طلال» به عنوان امیر منطقه عسیر معرفی شده است.

«سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز» که از ریاست هیات گردشگری و میراث ملی کنار گذاشته شده است به ریاست هیات تازه تاسیس موسوم به «هیات فضا» منصوب شده است.

«ترکی آل الشیخ» رئیس هیات عمومی ورزش نیز برکنار شده است. وی که دست راست ولیعهد بود به سمت مدیر کلی «هیات ترفیه» (تفریح و سرگرمی) منصوب شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار