امام جمعه تبریز:

خیانت فتنه‌گران در سال ۸۸ امیدوار ساختن دشمن بود

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: متاسفانه بعد از جریان فتنه ۸۸ امید دشمن برای براندازی نظام افزایش یافت و گمان کردند که می‌توانند کاری بکنند.
کد خبر: ۳۲۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 28December 2018

خیانت فتنه‌گران در سال ۸۸، امیدوار ساختن دشمن بودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بررسی این لایحه نیازمند دقت، شفافیت و چابکی است؛ چرا که با قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی این بودجه اهمیت زیادی را دارد.

وی تحقق درآمدهای صادرات نفتی را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بودجه ۹۸ دانست و گفت: شرایط تحریمی نشان می‌دهد که نمی‌توان روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب کرد؛ چراکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و راهکاری هم برای فروش نفت خام ایران ارائه نداده‌اند و حتی بعید به نظر برسد که بتوانند در این رابطه کاری انجام دهند.

امام جمعه تبریز افزود: البته دولت نیز نمی‌تواند روی فروش حداکثری نفت حساب باز کند و از این‌رو قید این موضوع در تنظیم بودجه بسیار موثر بوده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت بیشتری در بررسی بودجه پیش از برآورد واقعی از فروش نفت انجام دهند؛ چراکه مشکلات ناشی از نبود منابع درآمدی گریبانگیر کشور شده و دست دولت را برای پرداخت و عدم پرداخت به بخش‌های مختلف را باز می‌کند.

وی یادآور شد: حال که زمان بررسی بودجه سال ۹۸ است، باید حداکثر احتیاط‌های لازم با شرایط ویژه در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت امت و ولایت است، تصریح کرد: یکی از اقدامات فتنه‌گران که در دوران فتنه هجمه به ارزش‌ها و باورهای دینی بود به طوریکه عاشورای ۸۸ نشان داد که جریان دین‌ستیز همواره در کمین بوده تا ارزش و باور دینی و اعتقادات مردم را از بین ببرد.

وی افزود: مردم قهرمان تبریز در ۸ دی ماه و یک روز قبل از ۹ دی سراسری با حضور و تدبیر نماینده ولی فقیه وقت به وظیفه دینی خود عمل کرده و سپس در ۹ دی ماه نیز مردم ایران اسلامی بصیرت خود را به همگان نشان دادند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خصوص پیامدهای منفی جریان فتنه و ماندگاری آن گفت: بعد از فتنه ۸۸ فشارها و تشدید تحریم‌ها علیه ایران اسلامی افزایش یافت به طوریکه فتنه باعث شد تا آمریکا تصور کند که فرصت برای راهبرد اصلی‌اش که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، فرا رسیده است.

وی ادامه داد: در ۲۰ خردادماه آن سال در حالی که مردم خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کردند همه شاهد عقب‌نشینی غرب بودند به طوریکه باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و با صراحت اعتراف کرده بود که بدون حضور ایران حل مسائل منطقه امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بعد از فتنه سال ۸۸، فرمانده سابق نیروهای آمریکا در منطقه احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد به طوریکه این جریان باعث شد تا فشارها علیه ایران افزایش یافته و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشور صادر شود.

وی افزود: متاسفانه بعد از جریان فتنه ۸۸ امید دشمن برای براندازی نظام افزایش یافت و گمان کردند که می‌توانند کاری بکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد:طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بزرگترین خیانتی که به کشور در آن برهه شد این بود که دشمن امیدوار شد که می‌تواند ضربه سنگین به ایران اسلامی بزند، مرور تاریخ و سفر برخی از مسئولان و دست اندرکاران به کشورهای اروپایی و کمک ۱۸۸ میلیون دلاری عربستان به گروه خارج نشین به منظور جلب حمایت‌های خارجی برای انتخابات را دید که همه ناشی از یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

وی نقش ۹ دی را در خنثی‌سازی توطئه دشمن بی‌بدیل دانست و گفت: از برکات ۹ دی ماه می‌توان به نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در برابر توطئه‌های دشمن اشاره کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم غیور برای برگزاری مراسم چهل سالگی انقلاب آماده هستند تا مشت محکم دیگر بر دهان دشمن بزنند، توضیح داد: دشمن برای چهل سالگی انقلاب نقشه کشیده بودند تا یک تابستان داغ برای مردم رقم بزنند تا به تبع بازگشت تحریم‌ها به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم فکر کنند ولی در پرتو رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری مردم تمام فتنه‌های دشمن در سال جاری خنثی شد.

وی تاکید کرد: البته همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که شاید دشمن برای سال ۹۸ نقشه بکشد از این رو همه مردم و مسئولان باید هوشیار بوده و نباید به گونه‌ای عمل کرد که دشمن سوءاستفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه یر خصوص آلودگی هوا و آلاینده‌ها تصریح کرد: توسعه فضای سبز راهکاری مهم برای حل مشکلات زیست محیطی است ولی متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد گزارشاتی از جمله قطع و قلع و قمع درختان در جنگل‌های ارسباران و قره‌داغ هستیم که قلب تپنده آذربایجان می‌باشد.

وی در خصوص پیگیری‌های خود از مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با قطع درختان ارسباران، گفت: حرف‌های مختلفی شنیدم که گزارشات حاکی از آن است که اصلا قطع درختان نمی‌شود ولی عکس‌های منتشر شده این ادعا را تکذیب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ گزارشات نیز حاکی از آن است که درختان از باغات شخصی قطع شده و ربطی به جنگل‌های ارسباران ندارد، ادامه داد: البته برخی‌ها نیزمدعی‌اند که این درختان قطع شده را به شمال کشور برده و قاچاقچیان از منطقه شمال آنها را در کارخانجات خود استفاده می‌کنند.

وی افزود افزود: از مسئولان می‌خواهیم تا به این مساله توجه کنند چراکه جنگل‌های ارسباران و منطقه قره‌داغ قلب تپنده این منطقه بوده و همه موظف به حفظ و حراست و صیانت آنها هستیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: البته رئیس سازمان کشاوزی استان بخشنامه‌ای اخیرا صادر کرده و پیوستی از آن را به من نیز ارسال کرده است که به تبع آن فعلا از قطع درختان منطقه اعم از درختان مریض، بیمار و پیر و سالم خودداری شود.

وی خطاب به رئیس صدا و سیما گفت: بنده پیشنهادی به مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی دارم تا هرچه سریع‌تر گفت وگویی با منابع طبیعی، محیط زیست و جهادکشاوزی استان تشکیل دهند و مردم را در جریان قطع درختان بگذارند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: از استاندار آذربایجان‌شرقی می‌خواهیم تا کمیته ویژه‌ای در استانداری تشکیل داده و این مشکل را بررسی کنند و در نهایت نتیجه بررسی این مشکل با مردم مطرح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار