تنش تازه در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی

مسئله ساخت‌وساز 1060 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خارج از منطقه سبز باعث بالا گرفتن تنش میان رژیم صهیونیستی و آمریکا شد.
کد خبر: ۳۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳ - 29October 2014

تنش تازه در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد گزارش نشریه «آتلانتیک» مبنی بر انتقاد آمریکا از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، او برای منافع صهیونیستها ایستادگی میکند.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، نشریه «آتلانتیک» اخیرا در مطلبی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، دولت اوباما «عصبانیت بیحد و حصر» خود از گسترش شهرکها در اراضی اشغالی که منجر به تضعیف روند سازش میشود، به نتانیاهو ابراز کرده است.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز اظهار داشت، دولت اوباما دیگر تهدید نتانیاهو مبنی بر انجام حمله پیشدستانه به تأسیسات هستهای ایران را باور ندارد. این مقام آمریکایی در این رابطه گفته: «الان دیگر برای اینکه او دست به کاری بزند، خیلی دیر شده است. دو، سه سال قبل، ممکن بود این اتفاق رخ دهد. اما او نهایتا نتوانست ماشه را بکشد. دلیلش هم ترکیبی از فشار ما و بیرغبتی او برای انجام کاری رادیکال بود. الان هم دیگر خیلی دیر شده است». جفری گلدبرگ روزنامه نگار نشریه آتلانتیک با اشاره به این سخنان اظهار داشت، «این یک تغییر بزرگ در نگرش دولت اوباما نسبت به نتانیاهو به شمار میآید».

در واکنش به این سخنان بود که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو برای منافع اسرائیلیها ایستادگی میکند و هیچ فشاری موضع او را تغییر نخواهد داد.

هفته جاری مسئله ساختوساز واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری خارج از منطقه سبز باعث بالا گرفتن تنش میان رژیم صهیونیستی و آمریکا شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دوشنبه هفته جاری دستور ساخت 1060 واحد مسکونی جدید فراتر از منطقه سبز را صادر کرد. دستور نتانیاهو برای ساخت این تعداد واحد مسکونی تحت فشار شورای جوامع یهودی در کرانه باختری و حزب «بیت یهودی» صادر شد. این حزب تهدید کرده بود در غیر این صورت ائتلاف در کابینه را بر هم میزند.

در واکنش به این موضوع بود که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی در کرانه باختری، خارج از منطقه سبز را مورد انتقاد قرار داد و گفت چنین اقدامی منافی تلاشهای صلح است.

انتقاد آمریکا در کنار ابراز نگرانی اتحادیه اروپا موجب شد بنیامین نتانیاهو سهشنبه واکنش نشان دهد و در پاسخ به آنها بگوید تلآویو همچنان به ساخت و ساز در مناطق شرقی قدس ادامه میدهد.

نتانیاهو انتقادات بینالمللی از تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی را «اظهاراتی دور از واقعیت» خواند و گفت، ادعاهایی شنیده است مبنی بر اینکه ساختوساز صهیونیستها در بیتالمقدس مانع صلح میشود. او در این باره گفت:«این اظهارات لفاظیهای پوچ فلسطینیها را القاء میکند. زمانی که مناقشه اسرائیلی-فلسطینی مطرح میشود، اتحادیه اروپا و آمریکا استانداردهای دوگانه به کار میگیرند».

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار