سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

راهکار تحریم علیه ایران با شکست مواجه شده است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: راهکار تحریم علیه ایران با شکست مواجه شده است و دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز موفق نخواهد بود.
کد خبر: ۳۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 29December 2018

وحیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه سی و هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تا کنون توطئه‌های بسیاری را خنثی کرده است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی بود؛ جنگی که دشمن به واسطه آن می‌خواست انقلاب اسلامی ایران را با شکست مواجه سازد؛ اما نظام ما بعد از جنگ تحمیلی، بسیار قوی‌تر به راه خود ادامه داد.

وی ادامه داد: البته دشمنان، توطئه تحریم را از سال ۵۸ آغاز کردند و همچنان به این توطئه خود ادامه می‌دهند؛ ولی علی‌رغم همه تلاش‌های آن‌ها، تاکنون دستاورد‌های علمی برجسته‌ای برای ایران به دست آمده است؛ لذا این موضوع نشان می‌دهد که راهکار تحریم علیه ایران با شکست مواجه شده است و دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز موفق نخواهد بود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به فتنه ۸۸ عنوان کرد: مسائل رخ داده در سال ۸۸ نوعی از توطئه داخلی بود؛ چون قصد راه اندازی انقلابی رنگی در کشورمان را داشتند، اما این تلاش آن‌ها نیز با بصیرت مردم، با شکست مواجه شد.

سردار وحیدی یادآور شد: ترور دانشمندان هسته‌ای، تهاجم و شبیخون فرهنگی از دیگر اقدامات دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران است که در مقابل همه این توطئه‌ها، شاهد شکوفه‌های جدیدی از ایمان، تقوا و مجاهدت در قالب مدافعان حرم در میان جوانان هستیم.

وی همچنین گفت: آمریکا در تلاش برای فروپاشی دولت سوریه ناموفق بود و این شکست بزرگی دیگر برای آمریکا محسوب می‌شود؛ در واقع خروج آمریکا از سوریه بیانگر رسمی شکست این کشور در سوریه است. داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد و وقتی با مقاومت مردم سوریه نابود شد، دیگر حضور آمریکا در آنجا معنی نداشت؛ بنا بر این کسی نباید فکر کند که می‌تواند با ملت‌ها روبه‌رو شود؛ به عبارت دیگر آمریکایی‌ها باید فهمیده باشند که کسی در منطقه آن‌ها را دوست ندارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز عنوان کرد: بزرگترین تحریم‌ها علیه قدرت دفاعی ایران صورت گرفته است، اما امروز حوزه دفاعی، یکی از قدرتمند‌ترین حوزه‌های کشور است؛ پس با توجه به این موضوع، تحریم اقتصادی هم می‌تواند برای ما برکات فراوانی داشته باشد؛ زیرا چنانچه به توان داخلی باور داشته باشیم، می‌توانیم یکی از قوی‌ترین و بهترین اقتصاد‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها