معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات:

صحن حضرت زهرا (س) بزرگترین پروژه مسقف جهان اسلام است

«حمید افضلی» با اشاره به اینکه احداث صحن حضرت زهرا (س)، ۲۲۰ هزار متر مربع ظرفیت به حرم مطهر حضرت علی (ع) اضافه کرد، گفت: احداث این صحن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه مسقف مذهبی جهان و بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام، در حال اجراست و این روند ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 30December 2018

صحن حضرت زهرا(س) بزرگترین پروژه مسقف جهان اسلام در حال ساخت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمید افضلی» معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، در جمع خبرنگاران در شیراز، به اجرای طرح توسعه جامع کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح توسعه ۲ حرم امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) یکی خواهند شد و در قالب یک حرم دیده می‌شوند که قطعاً این طرح توسعه شامل حرم حضرت اباالفضل (ع) هم خواهد شد.

وی بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با عمر کوتاهی که دارد، قریب ۱۴ سال اقدامات بسیار بزرگی انجام داده است؛ اقداماتی که هر کدام‌شان برای یک نهاد با یک عمر بیلان خوبی می‌تواند باشد.

افضلی نمونه این اقدامات را احداث صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی ذکر کرد و افزود: این کار یک خروجی واقعاً بی‌نظیر هم از نظر اجرا و هم کیفیت است که نماد ارادت ملت ایران به مولای متقیان حضرت علی (ع) است و امروز این کار رو به اتمام است.

وی با یادآوری اینکه حدود ۶ سال احداث حضرت زهرا (س) به طول انجامید، گفت: احداث این صحن، ۲۲۰ هزار متر مربع ظرفیت به حرم مطهر حضرت علی (ع) اضافه کرد و ظرفیت آن را ۲۰ برابر افزایش داد.

معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور یادآور شد: احداث این صحن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه مسقف مذهبی جهان و بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام در حال اجراست و این روند ادامه دارد.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ستاد عتبات عالیات استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس یکی از استان‌هایی است که از ابتدای تشکیل ستاد در مرکز، کار خود را آغاز کرده و کار‌های ماندگار و بزرگی را در اعتاب داشته است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس یکی از ستاد‌های فعال ما بوده است که اقدامات بسیار خوبی هم در داخل کشور و هم در عراق داشته است، گفت: اگر بخواهیم نگاهی به عملکرد یک سال گذشته این ستاد داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم همدلی بین همکاران در ستاد و از طرف دیگر هماهنگی بین ستاد و مسئولان استانی به‌خصوص نماینده ولی فقیه و دیگر نهاد‌ها، به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاوردی است که زمینه‌ گسترش نفوذ ستاد در بین اقشار جامعه مخصوصاً در حوزه‌های علمیه، روحانیان و... را ایجاد کرده است.

افضلی گفت: این حرکتی که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس دنبال کرده و خود را به اقشار مختلف مردم معرفی کرده است، قطعاً باعث خواهد شد که این ستاد به عنوان موفق‌ترین ستاد کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: هنوز جنگ در سوریه تمام نشده بود که ما آن قسمتی از حرم حضرت زینب (س) که آسیب دیده بود را مرمت کردیم و امروز هم طرح توسعه این حرم مطهر را بر اساس نیاز و شرایط زمان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار