سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صادر نشده است

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور تاکنون دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی به وزارت دفاع این کشور صادر نکرده است.
کد خبر: ۳۲۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 29December 2018

دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صادر نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از بلومبرگ، «گریت مارکوس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رسانه های این کشور گفت که «دونالد ترامپ» هنوز دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را صادر نکرده است

وی تصریح کرد که ترامپ هیچ تصمیمی در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نگرفته است.

این درحالی است که پیش تر ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا نیز گفته بود که ماموریت نظامی کشورش در افغانستان بر اساس برنامه ای که قبلا طراحی شده بود، ادامه پیدا می‌کند.

افزون بر این ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان نیز گفته بود که چنین دستوری را دریافت نکرده است.

این اظهارات در حالی ابراز می‌شود که چند روز پیش، رسانه‌های غربی گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد تا ۷ هزار نظامی آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

دولت افغانستان در واکنش به خروج احتمالی نیمی از نظامیان آمریکایی از این کشور اعلام کرده بود که خروج این نیروها بر امنیت افغانستان تأثیری ندارد.

آمریکا در حال حاضر حدود ۱۴ هزار نظامی در افغانستان دارد که بیشتر نقش مشورت دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز آموزش این نیروها را به عهده دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار