ارتش مصر نوار مرزی سیناء با غزه را تخلیه و ایجاد منطقه حائل را آغاز کرد

ارتش مصر با تخیله نوار مرزی سیناء با نوار غزه از ساکنان این منطقه، طرح ایجاد منطقه حائل در مرز غزه را آغاز کرد؛ طرحی که حماس آن را تشدید حصار صهیونیست ها بر غزه اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ - 29October 2014

ارتش مصر نوار مرزی سیناء با غزه را تخلیه و ایجاد منطقه حائل را آغاز کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پس از آنکه شماری از سران و رسانههای اسرائیلی اعلام کردند که همکاری امنیتی مصر با اسرائیل در زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی به اوج خود رسیده است، حمله عناصر مسلح به ارتش مصر در سیناء، بهانهای خوبی شد تا مصر فشار بر گروههای فلسطنیی بخصوص حماس در غزه را افزایش دهد.

در همین راستا مصر یکشنبه (4 آبان) اعلام کرد که در مرز غزه منطقه حائل ایجاد میکند. امروز چهارشنبه، چهار روز پس انتشار این خبر، ارتش مصر تخلیه نوار مرزی منطقه سیناء را آغاز کرد تا طرح ایجاد منطقه حائل با نوار غزه را عملی کند.

شاهدان عینی مصری به خبرگزاری «آناتولی» خبر دادند که این طرح با آموزشهای امنیتی لازم و تخیله خانههای مردم آغاز شده است. به گفته منابع آگاه مصری، کوچ اجباری ساکنان این منطقه دست کم 880 خانه را در این منطقه شامل میشود.

یک منبع امنیتی مصر نیز روز چهارشنبه به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت که تاکنون ۶۳ منزل مسکونی از اهالی آن تخلیه شده است و در آینده نزدیک دهها خانه دیگر نیز تخلیه خواهد شد.

بر اساس این طرح نیروهای مسلح مصر تونلهایی که گفته میشود در این منطقه وجود دارد، نابود خواهد کرد. تونلهایی که ارتش اسرائیل در جنگ ۵۰ روزه تلاش کرد نابود کند اما در این امر چندان موفق نبود.

منطقه حائل 13 کیلومتر طول خواهد داشت و 500 تا 1500 متر از عرض مناطق مرزی سینا با نوار غزه را شامل خواهد شد. حماس به این سیاست مصر اعتراض دارد و اعلام کرده است که ایجاد این منطقه، حصر اسرائیل بر غزه را تشدید میکند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها