سردار سلامی در بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی:

آمریکا هنر شکست‎ خوردن را آموخته است / فتنه 88 از جنگ تحمیلی خطرناک‎تر و سهمگین‎تر بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا هنر شکست خوردن را تا به امروز آموخته و پیروزی از آن ملت ایران است.
کد خبر: ۳۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 30December 2018

//به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز یکشنبه 9 دی ماه در آیین بزرگداشت حماسه « 9 دی»، اظهار داشت: شجاعت ملت ایران برای همه جهانیان تحسین‎آفرین و دل‎انگیز بود و دوباره یک یوم‎الله دیگری آفریده شد.

وی افزود: آنگاه که نیروهای ویژه آمریکا در بیایان‎های طبس با ماموریت شن‎های روان در آتش سوختند اینبار هم باز هم ایران اسلامی به مدد نصرت الهی نشان داد که این کشور هنر و ظرفیت شکست دادن آمریکا را در صحنه‎های مختلف دارد.

سردار سلامی تصریح کرد: شکست بزرگ دیگری که استکبار از ملت ایران دریافت کرد پیروزی شگفت‎انگیز این ملت در جنگ  جهانی نابرابر بود که با مدیریت سیاسی آمریکا برای بازگشت به تاریخ ایران طراحی شده بود، در آنجا استخوان‎های استکبار شکسته شد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ملت ایران نشان دادند که در برابر همه قدرت های جهانی با صلابت و آرامش می ایستند و هرگز از هیچ قدرتی شکست نمی‌خورند.

وی اضافه کرد: یوم‎الله برجسته و درخشان دیگری به نام ملت بزرگ ایران تحت فرماندهی امام خامنه ای رهبر جانباز حکیم، ژرف اندیش ، دشمن شناس و شجاع که مرکز تدبیر نظام و انقلاب است انجام شد.

سردار سلامی تاکید کرد: در حماسه 9 دی باز هم ملت ایران همچون یک خورشید فروزان بر سپهر افتخارات این ملت درخشید، زیرا در آن روز باشکوه و خاطره‎انگیز تاریخ ملت بزرگ ایران  اینبار به ائتلاف همه قدرت‎های شیطانی که مصمم بودند تا از فرصت فتنه به وجود آمده در داخل کشور در آرزوها و رویاهایشان نظام را به براندازی برسانند، ملت ایران آرزوی ائتلاف به هم پیوسته قدرت‎های جهانی و شرکای منطقه‎ای و دنباله‌های داخلی آنان را با هم در گورستان‎های بزرگ این سرزمین دفن کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه فتنه 88 نقطه متراکم همه توطئه هایی بود که قدرت‎های بزرگ برای سیطره مجدد بر این سرزمین اندیشیده بودند، اظهار داشت: اینبار جنگ به جای بیابان‎ها به خیابان‎ها کشیده شده بود و دشمن به جای تصرف سرزمین به دنبال تسخیر قلب و ذهن مردم ایران بود و فکر می‎کرد که می‎تواند این ملت را از ارزش‎ها، آرمان‎ها، اعتقادات و دستاوردهای بزرگ انقلاب و رهبری عظیم‎الشانش جدا کند.

وی افزود: فتنه‎گران زمینه یک بسیج جهانی علیه ملت فراهم کرده بودند به تعبیر قرآن فتنه از قتل و جنگ بزرگتر و  شدیدتر است و این حادثه از دوران جنگ تحمیلی خطرناک‎تر و بسیار سهمگین‎تر بود، زیرا آنها تمامی هویت،موجودیت و استقلال این ملت را نشانه گرفته بودند.

سردار سلامی تصریح کرد: آنها آمده بودند به جای اینکه در راه انقلاب و آرمان‎های این ملت فدا شوند، آرمانها، اهداف و دستاوردهای یک انقلاب را به پای خود قربانی کنند، آنها آشوب را بر قلب سرزمینی آوردند که ملت در حوادث بزرگ ماقبل آن توانسته بود تمرکز استکبار را بر این سرزمین از بین ببرد. فتنه‌گران دوباره زمینه‎ی اشتهاآوری سلطه‌گران برای تسلط بر این سرزمین را فراهم کردند و در قلب آنان طمع برای سلطه بر ایران رشد و تحریک شد و تصور کردند می‌توانند که ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند.

وی ادامه داد: حادثه فتنه واقعیتی بسیار ملموس، خطرناک و ویرانگری بود که هزاران میلیارد تومان به اقتصاد این کشور ضرر زد، چهره نورانی مردم سالاری این نظام و شیرینی انتخابات مشارکت بالای مردم را که در جهان رکورد زده بود به کام همه تلخ کرده و بر چهره مردم سالاری دینی چنگ زدند.

سردار سلامی اظهار کرد: آشوب‎ها و فتنه‎ها در داخل کشور این تصور را در قدرت‎های بیرونی به وجود آورد که ثبات داخلی نظام متزلزل شده است و در منطق  مناسبت‎های بین‎الملل هرگاه نظام امنیت داخلی یک کشور سست شود قدرت سیاست خارجی آن هم کاهش می‎یابد و به ایجاد طمع در دل دشمنان ما برای هجومی مجدد بر این ملت کمک می‎کرد،حال همه قضاوت کنید. آیا چیزی جز خیانت آشکار و محاربه با این ملت بر جبین سران فتنه و اصحاب آن شایسته است؟.

وی افزود: نهم دی ماه روزی است که ملت ایران آرزوها و اهداف دشمنان ما را تشییع جنازه و پس از آن تدفین کردند و شکوه و عظمت یک ملت را در منظر همه جهان به نمایش گذاشتند و  ایران حقیقی را به همه عالم نشان دادند. فتنه تصویری از دشمنان این انقلاب و 9 دی تصویر زیبایی از تجلی شکوه این ملت بود. درود بر همه کسانی که آن روز آمدند تا همه تجربیات تاریخ صدر اسلام و تاریخ ایران را و آن تجربیات تلخ را دیگر تکرار نکنند. ملت ایران می دانست از تاریخ درس گرفته بود که اگر ولی زمان خود را تنها بگذارد حادثه مسجد کوفه تکرار می‎شود و اگر رهبر خود را تنها بگذارد، ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: ملت ایران همه تجربیات و نگرش های تاریخی خود را به صحنه آورد و آفرینش‎گر یک واقعه ماندگار در تاریخ شد. 9 دی یک تاریخ جدید است.  ورود هویت اصیل و حقیقی ملت ایران در عرصه مقاومت در مقابل دنیای استکبار است. شهد شیرین این عظمت در عالم گوارای شما باد.

سردار سلامی تاکید کرد: ملت ایران، به قوت رهبر حکیمش نشان داد که در همه حوادث اگر دنیای استکبار یا دیگر دشمنان حرف غیر را  آغاز کنند، پایان دهنده آن ملت ایران است و هر چه شکست حقیقی را دریافت می‎کند، دشمن است. اگر تهدیدی را علیه ملت ایران عملی کنند. آن کسی که تهدید را خاموش می‎کند، ملت ایران است. اگر بخواهند تحریمی بر ملت ایران وارد کنند، پیروز حقیقی باز هم ملت ایران است. این سنت الهی است که نور خدا هرگز در این سرزمین هرگز خاموش نمی‎شود.

وی ادامه داد: ای خدای بزرگ، شاهد باش ما هرگز امام خود را در هیچ صحنه سختی تنها نخواهیم گذاشت. ای خدا شاهد باش ما پشت سر رهبر بزرگمان قله های بزرگ را به اذن تو فتح خواهیم کرد. ما را در این راه نصرت عنایت کن. اما ملت ایران توانست همه زخم های ناشی از این فتنه بزرگ را ترمیم کند، تراز جهانی خود را تغییر داد و شکوفه‎های پیشرفت های بزرگ در این سرزمین دمیده شد.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز شما می بینید مقاومت های مردم ایران به کمک الهام بخشی رهبرمان به سایر بلاد اسلامی نتیجه بخش بوده، اظهار کرد: رهبر بزرگوار ما بزرگ ترین نقش را در طول همه این پیچیدگی‎ها ،سختی ها و توطئه ها در هدایت این امت بر عهده داشتند. ایشان امواج فتنه را با سفینه نجات تدبیر خویش شکافتند.خداوند برای اسلام به رهبر ما شرح صدر عنایت فرمود و ایشان را همچون ستاره هدایت بر آسمان این کشور نشاند تا با الهام بخشی‎های خود بذر آگاهی و ایمان را در ذهن و دل‎های ما کاشت تا سرانجام این انقلاب و نظام به یک درخت تناور و شجره مبارکی رسید که امروز شاهکارهای آن در عالم دیده می شود.

وی تاکید کرد: انقلاب بعد از فتنه 88 به پیشرفت خود ادامه داد. هر چند فتنه عامل تحریم اقتصادی بود. بولتون که امروز مشاور امنیت ملی آمریکا است آن زمان اعلام کرد که فتنه شکست خورده است و حال نوبت تحریم است، فتنه زمینه ساز تحریم بود و ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج می‎برد.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز نفوذ منطقه ای ما بخش های مهمی از سیاره زمین را در برگرفته است. نفوذی که نه حضور مستقیم نظامی است،بلکه نفوذ آرمان‎ها، اهداف، آرزوها، روح عدالت خواهی، روح استکبار ستیزی و نفوذ اندیشه تابناک رهبر انقلاب که توانسته بخش های مهمی از جهان اسلام را از سیطره قدرت‎های بزرگ نجات دهد و مشعل‎های فروزان جهاد را بر آن سرزمین‎ها بیافروزد.

سردار سلامی تاکید کرد: ما از هر زمان دیگری قوی‎تر و امن‎تر و به آرمانهایمان امیدوارتریم، ما امروز از هر زمان دیگری به اطاعت از رهبرمان پایبندتر هستیم، تحمل دشمنان ما رو به پایان است و قدرت انباشته ما برای پیروز شدن است، آمریکا هنر شکست خوردن را تا به امروز آموخته است و پیروزی از آن ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز دیگر انتخاب گزینه نظامی مفهومی رایج در ادبیات سیاست دشمن نیست. گزینه نظامی باطل و ناممکن است، زیرا ایران با قدرت خود می‎تواند در زمین، هوا و دریا راه را بر هر متجاوز نیرومندی از جمله آمریکا و شرکایش ببندد.

وی افزود: آمریکا امروز به زوال سیاسی و به مسیر رو به رو رشد زوال اقتصادی رسیده است. این احساس و آرزو نیست بلکه یک واقعیت است. بیشترین زوال، زوال عقل استراتژیک و پایان یافتن ذخایر تفکر،اندیشه و تدبیر راهبردی در آمریکا است که منابع عظیم و ثروت‎های مادی آمریکا را رهبرانش در بیابان های این منطقه به هدر می‎دهند و بی هیچ دستاوردی مجبور به عقب‎نشینی از آن می شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه بیشترین زوال مربوط به عقب نشینی آمریکا بدون هیچ دستاورد از منطقه است، گفت: امروز آمریکا سردرگم است، برجام را امضا می‎کند و خود از آن خارج می شود. این یعنی سرگردانی. در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه می کنند اما نهایتا بدون دستاورد خارج می شوند. اما آنها با وجود همه این شکستها هنوز بر ملت ایران متمرکزند، اما مطمئن باشند که این بار هم ملت ایران، آنها را شکست خواهد داد.

وی افزود: آمریکایی‎ها می‎دانند مقاومت مایه انسجام و وحدت ملی ماست. ملت ایران در هیچ میدان نابرابری شرکت نمی کنند. آنها فکر می‌کردند می‌توانند با تحریم‎ها ملت ایران را شکست دهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند، تحریمهایشان کم‎اثرتر می‎شود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: همه تصور می‎کردند که 13 آبان زلزله اقتصادی در ایران رخ می دهد. اما برعکس از آن روز تاریخی که یک یوم الله بود آرامش بیشتری فضای کشور ما را در بر گرفت و این سنت الهی است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار