رویترز خبر داد؛

اقدامی که ترکیه را عصبانی می‌کند

یک رسانه غربی از طرحی خبر داد که در صورت عملی شدن موجب عصبانیت ترکیه از آمریکا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ - 30December 2018

اقدامی که ترکیه را عصبانی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، فرماندهان ارتش آمریکا از پنتاگون خواسته‌اند که با وجود تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نیرو‌ها از سوریه، تسلیحات آمریکایی که برای جنگ با داعش در اختیار گروه‌های کرد سوری قرار گرفته همچنان در اختیار آن‌ها باقی بماند. این خواسته در صورت تحقق، موجب عصبانیت ترکیه می‌شود.

ترکیه در سال‌های اخیر انتقادت زیادی را از آمریکا به دلیل حمایت واشنگتن از گروه‌های کرد سوری انجام داده و باقی ماندن تسلیحات آمریکایی در دستان کرد‌های سوری که ترکیه آن‌ها را گروه‌های تروریستی می‌داند، بار دیگر موجب بروز تنش میان واشنگتن و آنکارا می‌شود.

سه مقام نظامی که رویترز اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده، عنوان داشته‌اند که این خواسته جزء موارد اصلی مطرح شده در مذاکرات مربوط به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بوده، اما هنوز مشخص نیست که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چه تصمیمی در خصوص آن اتخاذ کند.

این وضعیت در حالی است که هنوز ابهامات زیادی در خصوص مناطقی که نظامیان آمریکایی از آن‌ها خارج می‌شوند وجود دارد. مهمترین منطقه شهر منبج است که در روز‌های گذشته خبر‌های متعددی در خصوص آن منتشر شده و بر اساس آخرین تحولات سوریه، نیرو‌های ارتش وارد این شهر شده و پرچم رسمی سوریه در آن به اهتزاز درآمده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار