سردار عبداللهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هر عملیات نظامی شامل یک «تک اصلی» و یک «تک فریب» است

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اظهار نظر سرلشکر رضایی درباره عملیات کربلای 4 گفت: هر عملیات شامل یک تک اصلی و یک تک پشتیبانی است، که در برخی موارد تک پشتیبانی از تک اصلی مهم‌تر است و موجب حمله اصلی می‌شود؛ به تک پشتیبانی، «تک فریب» هم می‌گویند.
کد خبر: ۳۲۵۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ - 30December 2018

نباید ادبیات دفاع مقدس را با فرهنگ امروز ترجمه شودسردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص توئیت سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق کل سپاه درباره عملیات کربلای 4 اظهار داشت: متأسفانه امروز برخی افراد این موضوع را به حاشیه کشیدند و باید دید نیت این افراد از این موضوع چیست.

وی با اشاره به اینکه برخی ادبیات‌ها مناسبِ حوزه نظامی‌گری، دفاع مقدس و مکان نظامی است، گفت: برخی از اصطلاحات در زمان جنگ و در عملیات‌ها کاربرد دارد، اما در فرهنگ عامیانه کاربردی ندارد؛ کلماتی همچون تک، پاتک و صد‌ها کلمه دیگر که هر کدام مفاهیم مختلفی دارد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اگر بخواهیم این کلمات را با ادبیات امروز بیان کنیم، معنای دیگری خواهد داشت، افزود: هر عملیات شامل یک تک اصلی و یک تک پشتیبانی است و در برخی موارد، تک پشتیبانی از تک اصلی مهم‌تر است و موجب حمله اصلی می‌شود.

سردار عبداللهی ادامه داد: تک پشتیبانی را «تک فریب» هم می‌گویند و سردار رضایی از این اصطلاح استفاده کرد؛ زیرا تک پشتیبانی برای تجزیه نیرو‌های دشمن است.

وی با اشاره به اصطلاح تلاش اصلی و تلاش فرعی گفت: در عملیات کربلای 4 تلاش شد تا تمرکز نیرو‌های بعث عراق برای رویارویی با ما از بین برود؛ گاهی اوقات ممکن است تلاش فرعی موفقیت بیشتری نسبت به تلاش اصلی داشته باشد؛ لذا عملیات کربلای 4 نیز باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف دشمن و زمینه‌ساز پیروزی در عملیات کربلای 5 شد.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: نباید اصطلاحاتی که امروز در واحد‌های دانشگاهی تدریس می‌شود با فرهنگ عمومی ترجمه شود؛ چون ممکن است که باعث بروز سوء تفاهم و اشتباهاتی شود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سردار رضایی در هشت سال جنگ خدمات ارزنده‌ای داشته است و شایسته نیست این همه هجمه علیه او باشد.

انتهای پیام/ 241

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نسترن جمیل پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
با سلام
ماشاالله چقدر سریع و صریح جریانات یک ویدیو نظر پخش و پاسخ بالفور از طرف مقامات ذیربط داده میشود
من معنای کلمه فریب لو رفته عملیات کربلای 4 را نمیدانستم و الان با پاسخ سردار عبداللهی کاملا متوجه این اصطلاحات شدم
و من الله التوفیق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار