حجت‌الاسلام سعیدی:

مجلس انقلابی در خنثی‌سازی توطئه­‌های دشمن نقش تعیین کننده‌ای دارد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: مجلس انقلابی در شرایط حساس می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند، اما اگر مجلس، مجلس انقلابی نباشد خودش عامل انحراف می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ - 30December 2018

رسالت مجلس انقلابی خنثی سازی توطئه‌های دشمن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در سالروز حماسه «9 دی» مسئولان لشکری،کشوری و مردم مشهدالرضا امروز با اجتماع در میدان شهدا و برگزاری راهپیمایی تا حرم مطهر رضوی بار دیگر با آرمان­‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در اجتماع پایانی این مراسم که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 88 فتنه بزرگی اتفاق افتاد که اگر تدبیر نمی­‌شد، می­‌توانست انقلاب را ساقط کند.

وی افزود: دو محور در خنثی‌سازی فتنه 88 نقش تعیین کننده‌­ای داشتند. مقام معظم رهبری محور اول بودند که با صلابت و مدیریت، هوشمندانه مسیر را هدایت و رهبری کردند. محور دور مردم بودند. ملت که احساس کردند دستاوردهای نظام و انقلاب در خطر است به میدان آمدند و این فتنه را خاموش کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ما در طول چهار دهه انقلاب با فتنه نرم و فتنه سخت روبرو بودیم و فتنه‌­های زیادی را به چشم دیدیم. ملت ما برای حفظ قله­‌های رفیع اقتدار این کشور باید ایستادگی و مقاومت کند.

سعیدی در ادامه به نقش مجلس در مقابله با فتنه اشاره کرد و گفت: مجلس انقلابی در شرایط حساس می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند، اما اگر مجلس، مجلس انقلابی نباشد، خودش عامل انحراف می‌شود.

این مسئول سپس به بررسی انواع فتنه پرداخت و ابراز داشت: فتنه بر ‌دو نوع سخت و نرم است. فتنه سخت اردوکشی و حمله به ‌مراکز اقتصادی، مساجد و مراکز دولتی است و قابل شناسایی است؛ اما فتنه نرم قابل شناسایی نیست و خواص باید آن را بشناسند.

سعیدی تأکید کرد: یکی از خطرناکترین پیامدهای فتنه این است که انسان را اوج عزت به حضیض ذلت می‌کشاند. دشمن در فتنه به دنبال آن است تا خواسته­‌های مرم را از بالا به پایین بیاورد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: تاریخ همچون تابلویی در پیش روی ما است. قرآن سر نیزه کردن از جنس فتنه نرم است. باید بدانیم که فتنه نرم، مقدمه فتنه سخت است؛ لذا باید به فتنه نرم توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از عبرت­‌ها چند لایه‌­ای بودن فتنه است خاطرنشان کرد: موسسین ظلم و جور با ظالمان متفاوتند، اینها بنیانگذاران اندیشه ظلم و جور هستند. عده­‌ای کارگردان و عده‌ای دیگر مجری هستند. اگر مردم موسسین را شناسایی نکنند و خواص آنها را معرفی نکنند ممکن است دوباره به میدان بیایند و فتنه جدیدی را سازماندهی کنند.

این مسئول در پایان گفت: کسانی که طراح فتنه هستند از خود سند باقی نمی­‌گذارند و برای خود حریمی قائل می‌­شوند تا کسی جرأت پیدا نکند به سراغ آنها برود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار