امام‌جمعه موقت تهران:

9 دی نشانه وفاداری ملت ایران به انقلاب است

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه 9 دی نشانه وفاداری ملت ایران به انقلاب است، گفت: باید همه بدانیم که تنها راه موفقیت و ادامه مسیر انقلاب پیروی از رهبر است.
کد خبر: ۳۲۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ - 30December 2018

انگیزه مقدس ملت ایران از عوامل خلق حماسه ۹ دی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، بعداز ظهر امروز «یکشنبه 9 دی‌ماه»، مراسم گرامی‎داشت سالروز حماسه 9 دی، با حضور گسترده مردم و مسئولان استان البرز، پس از راهپیمایی و سردادن شعارهای انقلابی در محل مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن یادآوری رخدادهای سال 88 اظهار داشت: ملت ایران در روز 9 دی وفاداری خود را به نظام و ولایت به خوبی نشان داد؛ خروش الهی 9 دی حماسه بزرگ دیگری از مردم ایران بود که فرهنگ عاشورا نیز در آن به مدد مردم آمد و حماسه ای عظیم خلق شد.

وی در ادامه افزود: همیشه حرکتی که برخواسته از شجاعت باشد را حماسه می‌نامند. ملت ایران این شجاعت را بارها در مقابله با دشمنان خارجی و خیانتکاران داخلی نشان داده است.

این مقام مسئول گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، صدام به تنهایی نمی‌توانست در این حوزه وسیع به جنگ ایران بیاید؛ تمام قدرت‌های جهان در آن زمان به کمک صدام آمدند، اما بازهم نتوانست ملت شجاع ایران را شکست دهد.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه مقدس ملت ایران یکی دیگر از عوامل خلق حماسه باشکوه 9 دی بود. در آن زمان هیچ انگیزش هیجانی مانند تبلیغات صدا و سیما در میان نبود. بلکه این حضور باشکوه از درون مردم و سرچشمه گرفته از عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و رهبری جوشید و خروشید.

وی به یادآوری شعارهای حماسی و قرآنی در آن روز گفت: یکی از شعارهایی که در آن روز خاص توسط مردم بیان شد، شعار قرآنی و تاریخی «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» بود که از عشق عمیق مردم نسبت به ولایت نشات گرفته بود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: خائنین با مشاهده برخی مشکلات در اوایل انقلاب می‌گفتند که این انقلاب اسلامی به بن بست رسیده است، اما حضرت امام (ره) در پاسخ آن‌ها گفت که این شمایید که به بن بست رسیده اید! امروز همه ما ایمان داریم که این انقلاب هرگز به بن بست نخواهد رسید و انشاالله تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: مردم ایران قدرشناسانه همیشه حامی این نظام و ولایت بوده‌اند و در آینده نیز همین گونه خواهند بود و همچنان استوار و با بصیرت کامل در برابر فتنه‌ها خواهند ایستاد. دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برنامه‌ریزی کرده است. اما به آن‌ها می‌گوییم که باید عقب بنشینند و گرنه ملت ایران آن‌ها را با سیلی سختی در جای خود خواهد نشاند.

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز به تمام کسانی که چشمشان را به روی حقایق بسته‌اند، هشدار می‌دهیم. به آن‌هایی که می‌خواهند خیانت فتنه‌گران را از یادها پاک کنند، هشدار می‌دهیم. نه تنها این نسل، بلکه نسل‌های بعدی نیز این فتنه و جنایت خیانتکاران را هرگز از یاد نخواهد برد.

خاتمی افزود: عده‌ای در دوران مشکلات اقتصادی مردم شعار «رفع حصر» سر می‌دهند. آن‌ها نه تنها غمخوار مردم نیستند، بلکه کاسبان منافع سیاسی خود در بین مشکلات معیشتی مردم هستند. امروز به خیانتکاران و هوادارانشان اعلام می‌کنیم که آن‌ها آرزوی رفع حصر و آزادی خائنین به این نظام و مردم را به گور خواهند برد.

وی در پایان به اشاره به اینکه رمز پیروزی ملت ایران در تمام عرصه‌ها ولایتمداری بوده است، گفت: مقام عظمای ولایت چون همیشه چراغ هدایت است. هر کس که از آن عقب بماند و یا جلوتر برود محکوم به شکست خواهد بود و آنانکه دنباله‌روی ولایت باشند هرگز آسیب نخواهند دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار